Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a atribuit, joi, Asocierii SA&PE Construct -Tehnostrade. – Spedition UMB – Euro Asfalt contractul pentru proiectarea și execuția lotului 1C Sărățeni – Joseni, aflat pe traseul secțiunii montane a Autostrăzii Unirii A8.
Oferta asocierii constructorilor din România și Bosnia-Herțegovina a fost desemnată câștigătoare, valoarea ofertei fiind de 4,94 miliarde lei, iar durata de realizare, de 54 de luni din care 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuția lucrărilor.
Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027, și din fonduri de la Bugetul de Stat.
Lotul 1C Sărățeni – Joseni, care se desfășoară în județele Mureș și Harghita, are o lungime de 32,4 kilometri și include 39 de poduri și pasaje, 3 tuneluri unidirecționale, 4 polate și 2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte).
Lungimea pasajelor și a tunelurilor este de aproximativ 16 kilometri, reprezentând 50 % din lungimea totală a acestui lot de autostradă. Cel mai lung pasaj va avea peste 1700 metri (pasajul peste DN 13A și calea ferată, iar cel mai înalt viaduct, 45 de metri).
Pe traseul lotului 1C sunt prevăzute două parcări de scurtă durată (stânga/dreapta) cu 12 spații de încărcare pentru mașini electrice. Lotul Sărățeni – Joseni va avea și descărcări provizorii pentru a asigura funcționarea independentă.
Potrivit CNIR, contractul urmează să fie semnat după finalizarea tuturor procedurilor necesare.
CITEȘTE ȘI:
Arval România lansează Arval Re-Lease, serviciul de leasing operațional cu autovehicule utilizate
Planul ”Fit for 55”. Clauza de revizuire se va discuta în 2025, nu în 2026
Comentați?