Advertisement

dn 4
Home Infrastructură Autostrada de Centură București Sud. Pregătiri pentru deschiderea circulației între DN 5 și DN 4

Autostrada de Centură București Sud. Pregătiri pentru deschiderea circulației între DN 5 și DN 4

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a demarat etapa de prerecepție a unei porțiuni din Autostrada de Centură București Sud, prin care pregătește deschiderea circulației rutiere pe tot segmentul cuprins între DN 5 și DN 4, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Segmentul vizat este amplasat pe primele două loturi ale Autostrăzii de Centură București Sud.

”În funcție de finalizarea ultimelor lucrări, a etapelor de prerecepție și de recepție, dar și a ultimelor verificări necesare, vom da în trafic tronsonul de autostradă cuprins între DN 5 și DN 4 în această lună”, a precizat secretarul de stat.

Proiectarea și execuția Lotulului 1 Glina – Vidra (17 km) sunt realizate de compania turcă Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret, care a câștigat licitația cu prețul de 830,7 milioane de lei. Deși traficul rutier ar fi trebui deschis în septembrie 2023, constructorul turc a finalizat lucrările pentru deschiderea circulației pe 7 km, între DN 4 și granița lotului 2 (km 69), astfel încât să existe descărcare pentru a se circula și pe toți cei 16,3 km ai lotului următor, Vidra – Bragadiru.

Traseul începe printr-un nod rutier prevăzut la intersecţia cu autostrada A2 București – Constanța, traverseaza râul Dâmboviţa se înscrie între Glina şi Bălăceanca, după care ia direcţia vest traversând Valea Câlnăului şi intersectează DN 4. Aici va exista un nod rutier tip treflă, iar din acest punct, traseul merge paralel cu Centura existentă, trece la nord de Berceni unde intersectează DJ 401, punctul final fiind la km 69.

Lotul 2 Vidra – Bragadiru (16,3 km) este realizat tot de compania turcă Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret, care a câștigat licitația cu prețul de 750,85 de milioane de lei fără TVA.

Traseul Lotului 2 începe din apropierea liniei CF 902 Bucureşti – Giurgiu. De aici, autostrada trece printre localităţile Sineşti şi Jilava, unde intersectează DJ 401A, traversează râul Sabar, după care intersectează DN 5, unde este prevăzut un nod rutier. După intersecția cu DN 5, traseul autostrăzii ia direcţia nord-est, ocolind pădurea Jilava, traverseaza CF Port 1 Decembrie și apoi trece la nord de Dărăşti, unde intersectează DC 101. În continuare, traseul se desfăşoară aproape paralel cu râul Sabar pe circa doi kilometri, trece la sud de Măgurele şi Bragadiru, unde intersectează, printr-un nod rutier, DN 6.

 

Sursa foto: Asociația ProInfrastructură

 

 

CITEȘTE ȘI:

Decarbonizarea, mai dificilă decât s-a crezut

Amplasarea radarelor va fi semnalată șoferilor. Proiect de lege adoptat tacit de Senat

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...