Autostrada de Centură Bucureşti. Încep exproprierile pentru construcţia Semi-inelului de nord

Pentru exproprierea terenurilor pe care se va construi Semi-inelul de nord de pe Autostrada de Centura Bucureşti, Guvernul a alocat suma de 29 de milioane de lei. Segmentul este divizat în patru loturi, din care primele trei au fost scoase la licitaţie.
Autostrada de Centură Bucureşti

Odată cu alocarea fondurilor bugetare, vor putea fi declanşate procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privata care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional „Autostrada de Centură Bucuresti, sector Centura Nord km 0+000 – km 52+770”, pe raza localităţilor Afumaţi, Corbeanca, Dragomireşti Vale şi Glina, din judeţul Ilfov şi Joiţa, din judeţul Giurgiu.

Potrivit şefului Cancelariei prim-ministrului, Ionel Dancă, alocarea fondurilor pentru exproprieri reprezintă „un progres din punctul de vedere al pregătirii situaţiei juridice pentru terenurile pe care urmează să se deruleze construcţia acestei autostrăzi”.

Pentru finalizarea Semi-inelului de nord de pe Autostrada de Centura Bucureşti (A0), CNAIR a transmis, la finalul lunii martie 2020, cererea de fonduri europene nerambursabile.

Banii vor fi utilizati pentru:

  • construcţia a 49,57 km de autostradă;
  • construcţia a 30 de poduri şi pasaje;
  • construcţia a 5 noduri rutiere, a 5 parcări, a unui Centru de coordonare şi întreţinere, a unui punct de sprijin pentru întreţinere şi a unui spaţiu de servicii.

Valoarea totală a proiectului, cu o durată de 48 de luni, este de 4,6 miliarde de lei, autorităţile solicitând fondurile prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuţia Uniunii Europene din Fondul de Coeziune – 2,88 miliarde de lei, 15% contribuţia proprie – 507.666.886,09 lei, restul de 1,24 miliarde de lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Autostrada de Centură Bucureşti. Semi-inelul de nord

Proiectarea şi execuţia Semi-inelulului de nord (km 0 – km 52+070) a fost divizată în patru loturi, din care primele trei au fost scoase la licitaţie:

– Lotul 1 (17,5 km). Valoarea estimată a contractului este de 842,1 milioane de lei, fără TVA. Depunerea celor 11 oferte a avut loc în data de 26 septembrie 2019, dar după evaluarea acestora, au fost depuse contestaţii. Durata de realizare a contractului este de 34 luni, din care 12 luni perioada de proiectare şi 22 luni perioada de execuţie. Perioada de garanţie a lucrărilor va fi de minim 5 ani, dar poate fi majorată până la 10 ani. Traseul se desfăţoara pe raza judeţului Ilfov, între DJ 601A (Dragomireşti Vale – Bacu) şi DN1, în dreptul localităţii Corbeanca. De-a lungul traseului vor fi amenajate două noduri rutiere la intersecţia cu DN7 Bucureşti-Piteşti la km 9+400 si cu DN 1A Bucureşti – Ploieşti – Săcele, la km 12+130. În cadrul contractului vor fi construite 10 poduri şi pasaje.

– Lotul 2 (19 km). Valoarea estimată a contractului este de 879,4 milioane de lei, fără TVA. Depunerea celor 11 oferte a avut loc în data de 3 februarie 2020. Durata de realizare a acestui contract este de 34 luni, din care 12 luni perioada de proiectare şi 22 luni perioada de execuţie. Perioada de garantie a lucrărilor va fi de minim 5 ani, dar poate fi majorată până la 10 ani. Traseul se desfăşoară pe raza judeţului Ilfov între DN 1 (în dreptul localităţii Corbeanca) şi DN2 (în dreptul localităţii Afumaţi). De-a lungul traseului vor fi amenajate două noduri rutiere şi vor fi construite 10 poduri şi pasaje.

– Lotul 3 (8,6 km). Valoarea estimată a contractului este de 466,3 milioane de lei, fără TVA. Depunerea celor 12 oferte a avut loc în data de 18 februarie 2020. Traseul se desfăţoara pe raza judeţului Ilfov între DN 2, în dreptul localităţii Afumati şi DN 3 în zona Cernica. De-a lungul traseului va fi amenajat un nod rutier la intersecţia cu DN 2 Bucureşti – Urziceni la km. 40+230. În cadrul contractului vor fi construite şi 7 pasaje.

– Lotului 4 (4,5 km). Traseul se desfăşoară între DN 3, în dreptul localităţii Cernica şi A2.

Autoritatile estimează că Semi-inelul de nord va fi dat în circulaţie în anul 2024.

Autostrada de Centura Bucureşti. Semi-inelul de sud

Pentru sectorul de sud au fost semnate toate cele 3 contracte.

– Lotul 1 (17 km). Contractul, în valoare de 830,7 milioane de lei, a fost semnat cu societatea turcă Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret. Termenul estimat de finalizare este trim. II 2023. Începând cu data de 3 octombrie 2019 a fost demarată etapa de proiectare. Traseul începe printr-un nod rutier prevăzut la intersecţia cu autostrada A2, traverseaza râul Dâmboviţa se înscrie între Glina şi Bălăceanca, după care ia direcţia vest traversând Valea Câlnăului şi intersectează DN 4. Aici va exista un nod rutier tip treflă. Din acest punct, traseul merge paralel cu Centura existentă, trece la nord de Berceni unde intresectează DJ 401, punctul final fiind la km 69.

– Lotul 2 (16,3 km). Contractul, cu o valoare de 750,8milioane lei, a fost semnat tot Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret. Traseul începe din apropierea liniei CF 902 Bucureşti-Giurgiu. De aici, autostrada va trece printre localităţile Sineşti şi Jilava unde intersectează DJ 401A, traversează râul Sabar, după care intersectează DN 5 unde a fost prevăzut un nod rutier. După intersectia cu DN 5, traseul autostrăzii ia direcţia nord-est, ocolind pădurea Jilava, traverseaza CF Port 1 Decembrie, trece la nord de Dărăşti unde intersectează DC 101. În continuare, traseul se desfăşoară aproape paralel cu râul Sabar pe circa doi kilometri, trece la sud de Măgurele şi Bragadiru unde intersectează, printr-un nod rutier, DN 6.

– Lotul 3 (18 km). Contractul, cu o valoare de 830 milioane lei, a fost semnat cu Asocierea Aktor – Euroconstruct Trading. Traseul ia direcţia nord-vest după nodul rutier cu DN 6. Autostrada trece la sud-vest de localităţile Clinceni şi Domneşti. La kilometrul 93 autostrada traversează CF 900 Bucuresti-Craiova, iar în continuare traseul are direcţia nord, traverseazş râul Sabar, la vest de Dârvari şi canalul de aducţiune Argeş, după care, la vest de Ciorogârla, traseul autostrăzii traversează pădurea Berceni, intersecteaza DJ 601, traverseaza pârâul Ciorogârla şi DJ 602 şi se termina imediat până în interseţia cu autostrada Bucureşti – Piteşti.

Semi-inelul de Sud are o finanţare de peste 1 miliard de euro

Autostrada de Centură Bucureşti (A0) este proiectată pentru a prelua traficul de tranzit, în special traficul greu, pe relaţia Constanţa – Nădlac şi pe direcţia Giurgiu – Siret.

Execuţia sa a fost divizată în două mari părţi, Semi-inelul de Sud (km 52+070 – km 100+765), care include şi modernizarea actualei Şosele de centură a Capitalei (DNCB) şi Semi-inelul de Nord (km 0 – km 52+070).

Ambele secţiuni fac parte din proiectul intitulat generic „Infrastructura integrată pentru zona orbitală a Municipiului Bucureşti”.

Pentru „Infrastructura integrată pentru zona orbitala a Municipiului Bucureşti-Faza I”, care include Semi-inelul de sud şi modernizarea Centurii Bucureşti (DNCB), Comisia Europeana a aprobat, în aprilie 2019, fonduri de peste 1 miliard de euro.

Este finanţată modernizarea câtorva porţiuni cu câte 2 benzi pe sens a DNCB, precum şi construirea legăturilor Domneşti-DJ 602, Olteniţa-DN 4, Berceni-DJ 401 şi Mogoşoaia-DN 1A. Proiectul prevede, de asemenea, construirea a 51de km pe Autostrada de Centură Sud. Astfel, vor fi realizaţi 92 km noi de drum naţional şi autostrada, 56 poduri şi pasaje noi, 5 poduri şi pasaje reabilitate, 9 parcări, 21 intersecţii, 5 noduri rutiere, 1 punct de întoarcere.

 

 

CITEŞTE ŞI:

Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia dintre Sage Automotive Interiors şi Adient

Air France reia zborurile Bucureşti-Paris din 3 iunie

1 MLD. EURO pentru companiile afectate de criză. Cum s-ar putea împărţi banii

 

Adaugati comentariu