Pentru Autostrada A7 Ploiești – Pașcani, pe toate sectoarele, proiectele tehmice se apropie de finalizare, cel mai avansat fiind cel pentru sectorul A3-Buzău, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
Viitoarea autostradă A7 se ramifică din Autostrada A3 București-Ploiești, din apropierea satului Dumbrava, pleacând spre Moldova.
Potrivit ministrului Transporturilor, spre sfârșitul primăverii, va fi lansată licitația pentru execuția lucrărilor la primul sector, între A3 (Dumbrava) și Buzău. Ulterior, vor începe procedurile pentru celelalte trei sectoare, pe măsură ce e finalizată proiectarea: Buzău-Focșani, Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani.
”Sectorul de la Pașcani la Suceava și mai departe la Siret este și el în proiectare, dar abia la început, va fi finalizat conform termenului contractual, la anul. Un proiect bine pregătit e un proiect care se construiește la timp. Dacă ai studii corecte de teren, un proiect tehnic de execuție bun, exproprierea terenurilor, acordul de mediu, banii disponibili și un constructor serios, autostrada se face la termen și fără întârzieri. Profesionalismul în faza de proiectare e esențial pentru reușită”, a adăugat Cătălin Drulă.
Referitor la Autostrada A7, acesta a amintit că, prin 2014, nimeni nu (mai) vorbea de coridorul IX pan-european, adică de o autostradă care să traverseze Moldova de la nord la sud și s-o conecteze cu Muntenia.
”Am luptat atunci împreună cu colegii de la Pro Infrastructura să punem subiectul pe agendă. A fost greu. Nu era o prioritate pentru nimeni. Când vorbeam de autostrada Ploiești-Buzău, nu prea se înțelegea de ce aceasta ar fi vreo prioritate și ce legătură are cu Moldova. Apoi Master Planul de Transport din 2015 a făcut-o drum expres și ne-am înfuriat. De ce să reduci viteza de proiectare și să îngustezi un drum printr-un relief relativ ușor? Economisești 10-20% la costuri, dar reduci confortul și siguranța pe o magistrală principală de transport. A meritat și acea luptă. Astăzi, vorbim de A7. A de la Autostradă. Chinurile facerii pentru acest drum nou au fost lungi. Abia în 2016, pe vremea guvernului tehnocrat, s-a scos la licitație proiectarea A7. A durat doi ani să se finalizeze acea licitație. Doi ani doar pentru a semna un contract. În toamna lui 2018 au început activitățile de proiectare”, a relatat ministrul Transportului.
Pe de altă parte, acesta are în plan ca lucrările pentru Autostrada A8 Tg. Mureș – Tg. Neamț – Iași – Ungheni să înceapă cât mai repede, lucrările urmând să fie finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
CITEȘTE ȘI:
Volkswagen ar putea fi amendat cu 100 mil. euro pentru ratarea țintelor de emisii
Olanda cere și test negativ antigen, pe lângă cel PCR solicitat deja. Plus declarație de sănătate
Autostrada A8. Întârzieri pe sectorul 1, licitație pe sectorul 2
Comentați?