Advertisement

lotul 5
Home Infrastructură Autorizaţie de construire pentru lotul 5 al Autostrăzii Sibiu – Piteşti

Autorizaţie de construire pentru lotul 5 al Autostrăzii Sibiu – Piteşti

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis autorizaţia de construire pentru lotul 5 al Autostrăzii Sibiu – Piteşti, tronsonul de 30 de kilometri cuprins între Curtea de Argeş şi Piteşti urmând a fi realizat de compania Astaldi (Italia).

„Tocmai ce am emis autorizaţia de construire pentru lotul 5 al autostrăzii Sibiu-Piteşti. Este vorba de un tronson între Curtea de Argeş şi Piteşti, lung de 30 de km.
Constructorul a început mobilizarea şi va demara lucrările în perioada următoare”, a anunţat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Valoarea contractului pentru Lotul 5, semnat la începutul lunii mai 2020, este de 1,7 miliarde de lei (fără TVA), durata de realizare a acestuia fiind de 60 luni, respectiv 12 luni perioada de proiectare, 48 de luni pentru execuţia lucrărilor și 120 de luni perioada de garanție.

Principalele lucrări de artă constau în construcţia a 13 poduri, 1 viaduct, 6 pasaje, 3 noduri rutiere la Curtea de Argeş, Băiculeşti şi Bascov, 2 spaţii de servicii, câte unul pe fiecare sens, care vor fi amenajate modern, 2 parcări de scurtă durată, de-o parte şi de alta a drumului şi 2 centre de coordonare şi întreţinere, la Bascov şi la Curtea de Argeş.

Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 122,11 kilometri şi este împărţită în cinci loturi: Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri. Se estimează că va fi operațională în 2026.

Pentru Lotul 1 Sibiu – Boiţa (13,7 km), CNAIR a semnat la finalul lunii martie 2020 ordinul de începere a lucrărilor. Contractul de proiectare şi execuţie pentru acest lot, cu o valoare de 612,64 milioane de lei, fără TVA, a fost încheiat în data de 14 aprilie 2019, între CNAIR şi compania Porr Construct. Potrivit prevederilor contractului, a fost stabilită o perioadă de 12 luni pentru proiectare, 36 de luni ca perioadă de execuţie a lucrărilor şi 120 de luni perioadă de garanţie.

Pentru Lotul 2 Boița – Cornetu (31,33 km), în luna februarie 2021, CNAIR a primit un număr de 11 oferte. Procedura este de tipul „licitație restransă”, iar dintre cei 11 candidați, CNAIR va selecta un număr de minim 5 – maxim 6, care vor depune oferte tehnice și financiare în etapa a II-a a procedurii de achiziție publică. Valoarea estimată a contractului este de 4.635.473.646,00 lei fără TVA, finanțarea urmând a fi asigurată din fonduri europene. Termenul de realizare prevăzut este de 18 luni proiectare și 50 de luni execuție.

Pentru Lotul 3 Cornetu – Tigveni (37,4 km), în luna noiembrie 2020, CNAIR a primit un număr de 15 oferte. Valoarea estimată a contractului este de 5,32 miliarde de lei fără TVA, durata acestuia fiind de 14 luni pentru perioada de proiectare, 59 luni pentru perioada de execuţie şi 60 luni pentru perioada de garanţie a lucrărilor.
Principalele lucrări ale acestei secţiuni sunt:95 de poduri și pasaje, un tunel cu două galerii independente în lungime de 1.7 km/ galerie, două noduri rutiere la Cornetu și Văleni și un ecoduct în zona localităţii Călineşti.

Pentru Lotul 4 Tigveni – Curtea de Argeş (9,86 km), în urma licitației la care au participat 10 ofertanți, câștigătoare a fost desemnată compania Porr Construct. Valoarea contractului este de 2 mld. de lei fără TVA, durata acestuia fiind de 60 luni, din care 16 luni perioada de proiectare şi 44 luni perioada de execuţie.
Pe traseul Secţiunii 4 se va construi Tunelul Momâia (1,35 km), care implică alte lucrări tehnice complexe.
Evaluarea ofertelor a durat un an și jumătate.

 

CITEȘTE ȘI:

Acord provizoriu privind normele UE de taxare rutieră

CE a înregistrat inițiativa cetățenească „Interzice publicitatea și sponsorizarea combustibililor fosili”

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Contract semnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat cu societatea...

Valea Prahovei
Infrastructură

Soluții de avarie pentru traficul de pe Valea Prahovei

În condițiile în care Autostrada Ploiești – Brașov nu este gata nici...

A0 Nord
Infrastructură

Autostrada A0 Nord. Se deschide circulația rutieră pe porțiunea dintre Lotul 2 și DN 2

Începând de joi, circulația rutieră pe Autostrada de Centură București A0 Nord...

Bacău - Piatra Neamț
Infrastructură

Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț, la un pas de lansarea licitației de proiectare și construcție

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a transmis, spre validare, la Agenția...