Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a semnat vineri autorizaţia de construire pentru Lotul 3 al Drumului Expres Craiova-Piteşti, cu o lungime de 31,7 kilometri, perioada de execuţie a lucrărilor fiind de doi ani.
„Undă verde pentru lotul 3 al Drumului Expres Craiova-Piteşti. Încă un pas important pentru finalizarea drumului expres Craiova-Piteşti: astăzi am semnat autorizaţia de construire pentru Lotul 3 Slatina – Coloneşti, cu o lungime de 31,7 kilometri. Constructorul aici este aceeaşi firmă românească care s-a mobilizat exemplar şi pe Lotul 2 Slatina-Balş al proiectului, unde lucrările sunt în grafic şi sunt preconizate să se încheie la finalul anului. Contractul de pe Lotul 3 valorează 670 de milioane de lei, iar banii provin din fonduri europene nerambursabile. Chiar dacă perioada de execuţie a lucrărilor este de 2 ani, avem promisiunea constructorului că acestea ar putea fi gata mai repede, adică în 2022”, a anunțat ministrul Transporturilor.
Drumul Expres Craiova – Piteşti este împărţit în 4 tronsoane, iar contractul pentru proiectarea şi construcţia tronsonului 3 a fost semnat cu Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade.
Potrivit ministrului Transporturilor, Drumul Expres Craiova – Piteşti, cu peste 760 de milioane de lei alocate anul acesta, este unul dintre cele mai bine finanţate proiecte de investiţii din România.
„În total, pe Drumul Expres Craiova – Piteşti se lucrează acum în plin pe aproape 90 km pe loturile 1, 2 şi 3. Doar pe lotul 1 mai trebuie finalizate cât de curând exproprierile pe 3 km de traseu relocat, pentru a putea începe şi acolo lucrările. Pe Lotul 4 acum 2 săptămâni a fost desemnată câştigătoare aceeaşi firmă românească de pe loturile 2 şi 3, dar au fost depuse contestaţii de o firmă chinezească. Aşteptăm un răspuns rapid de la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi ne dorim să semnăm contractul şi pe acest lot cât mai curând”, a subliniat Drulă.
Potrivit CNAIR, Drumul Expres Craiova-Piteşti va deservi în condiţii bune traficul de tranzit internaţional, de mărfuri şi persoane de pe teritoriul României, asigurând mobilitatea şi conectivitatea regiunii sud-vestice a ţării cu reţeaua naţională TEN-T Core.
Proiectul prevede construcţia a 121,185 kilometri de drum expres nou cu profil 2×2, incluzând construcţia a 10 noduri rutiere, 75 poduri/pasaje, 26 de intersecţii nivel divizat fără acces, 4 parcări de scurtă durată, 4 spaţii de servicii, 3 centre de întreţinere şi de deszăpezire.
CITEȘTE ȘI:
Exporturile de mijloace de transport, în scădere cu 1,6% în ianuarie 2021
La uzina din Craiova, Ford a produs 1,5 milioane de motoare EcoBoost 1 litru
Flota Ministerului Muncii va fi reînnoită cu maşini electrice
Comentați?