Noul Audi A3 Sedan, de la 27.700 euro

Să-mi spună cineva că mașina asta nu arată agresiv! Pare că un neamț cu apucături de american a luat un bisturiu și a desenat un muscle-car compact. I-a ieșit ceea ce vedeți: a patra generație Audi A3 Sedan!
Noul Audi A3 Sedan

Cum să descrii cel mai bine chestia asta? Este un Audi A4 care a intrat la apă și s-a umflat în pene. Pasajele evazate ale roților, combinate cu panourile ușilor ”înfundate” aduc cu formele muscle-car-urilor de peste ocean și îi conferă noului Audi A3 Sedan atitudinea unui Subaru Impreza WRX… nemțesc.

Noul Audi A3 Sedan

Este mai lung cu 4 cm, mai lat cu 2 cm și mai înalt cu 1 cm decât fosta generație, ajungând să măsoare 4,50/1,82/1,43 m (L/l/h). Totuși, ampatamentul a rămas neschimbat (2,64 mm). Creșterea sensibilă în gabarit și redesenarea scaunelor au adus 2 cm în plus la înălțimea interioară (poziția de conducere este acum mai coborâtă) și ceva mai mult spațiu pentru coate. Portbagajul și-a păstrat volumul de 425 litri (față de 380 l la Sportback).

Noul Audi A3 Sedan

Acesta este noul Audi A3 Sportback!

Până la aripile din spate, noul model are același design ca și versiunea Sportback, prezentată la începutul lunii martie. Zona frontală este dominată de calandrul Singleframe cu dimensiuni crescute, realizat dintr-o singură bucată și cu textură fagure. Prizele de aer au formă de pentagon și ramă lată cromată, iar la modelele de top, farurile au tehnologie LED Matrix cu 15 segmente. Acestea vor fi aprinse diferit în funcție de versiunea de A3 Sedan aleasă, și, astfel, vor crea semnături luminoase distincte.

Noul Audi A3 Sedan

Lungimea superioară cu 15 cm raportată la versiunea Sportback ”deseneză” o imagine laterală mai echilibrată, omogenă, susținută armonios de plafonul care începe să coboare de la stâlpul central și descrie un arc de cerc până la baza lunetei. Capacul portbagajului este prevăzut cu un eleron care, opțional, poate avea aspect de fibră de carbon. Mai ales datorită noii zone din spate redesenate, coeficientul aerodinamic a scăzut la 0,25, cu 0,04 mai mic decât la generația a treia.

Noul Audi A3 Sedan

Mercedes-Benz desenează cerculețele Audi!

Interiorul se aseamănă cu cel al hatch-ului și vine cu ornamente cu aspect de aluminiu sau carbon, fețe de uși cu design agresiv și un selector minuscul pentru schimbătorul de viteze automat. Standard sunt disponibile sistem de infotainment cu display touch de 10,1 inci cu feedback acustic și instrumentar digital configurabil de 10,25 inci. Pot fi comandate extra instrumente de bord digitale de 12,3 inci și un display head-up proiectat pe parbriz.

Audi A3 floteauto

Ni se pregătește un Audi A1 e-tron?

Față de precedenta generație, sistemul multimedia rulează datele cu o viteză de 10 ori mai mare și, în plus, oferă hotspot Wi-Fi și conectivitate LTE. Asemenea aplicației Waze, asigură predicții despre rutele introduse în sistemul de navigație, dar în plus poate ”descoperi” locurile libere de parcare și are integrat protocol de comunicare cu infrastructura car-to-X, capabil să ”dicteze” undă verde semafoarelor în anumite situații, în orașele compatibile cu acest sistem. Audi a dezvoltat și o aplicație pentru smartphone care permite comandarea anumitor funcții de la distanță.

A3 Sedan

La startul producției vor fi disponibile două motoare: 2.0 TDI cu 150 CP (7 tr. S tronic) și 1.5 TFSI cu 150 CP (6 tr. manuală sau 7 tr. S tronic). Versiunea TFSI poate dezactiva doi cilindri, iar în combinație cu transmisia S tronic cu dublu ambreiaj este asistată de un motoaș de 48V, ce dezvoltă 50 Nm, formând împreună un sistem mild-hybrid. În afară de suspensia standard, clienții pot opta fie pentru suspensie sport, fie pentru suspensie adaptivă.

Prețul de lansare este de 29.800 euro pentru versiunea TFSI de 150 CP, dar ulterior va fi disponibilă o variantă de bază, pe benzină, cu prețul de 27.700 euro. Mașina poate fi comandată în Germania începând cu această lună, urmând ca livrările să înceapă în vară.

 

 

 

Adaugati comentariu