Au început lucrările de lărgire a DN 1A, pe tronsonul cuprins între Centura București și intersecția cu Șoseaua Chitila – Parc Mogoșoaia.
Lucrările ce vor fi realizate conform contractului sunt următoarele:
– lărgirea la 4 benzi de circulație, fiecare cu o lățime de 3,5 m, pe o lungime de 1,28 km;
– trotuare, cu o lățime de 2,5 m;
– zonă mediană de 1 m;
– pasaj pietonal subteran amplasat vis-a-vis de intrarea în Parcul Mogoșoaia, urmând a fi dotat cu scări fixe, rulante și un lift la fiecare acces;
– pasaj pietonal suprateran ce va fi amplasat în nordul podului CF 700, urmând a fi dotat cu 2 lifturi și 2 scări fixe. În vecinătate va fi înfiinațată și o stație de transport în comun. Viitorul pasaj va facilita tranzitul și traversarea în siguranță a DN 1A
– amenajarea a 3 intersecții la nivel, cu DNCB, Șoseaua Chitila și cu strada Valea Parcului;
– lucrări de colectare și evacuare a apelor pluviale;
– lucrări de consolidare;
– lucrări pentru siguranța circulației;
– amenajări peisagistice pentru spațiile verzi.
Totodată, contractul mai include și realizarea primului nod intermodal de transport de călători, între trenul metropolitan Gara de Nord – Aeroport Otopeni și ruta de autobuze Buftea – Mogoșoaia – București.
Constructorul, Asocierea Maristar Com – Hydrostoy AD, are la dispoziție 61,56 milioane lei, dintr-o finanțare europeană, și 10 luni pentru execuție.
CITEȘTE ȘI:
Exporturile de mijloace de transport, în creștere cu 2,3% în primele 5 luni din 2024
Mini, în centrul negocierilor dintre BMW și Comisia Europeană privind suprataxele vamale
Comentați?