ASSAI solicită ASF şi UNSAR modificarea algoritmului de calcul al poliţei RCA

Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI) a solicitat Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) şi Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare din România (UNSAR) modificarea algoritmului de calcul al primei RCA şi un set de propuneri care pot conduce la scăderea costului primelor RCA.



assai-asf-si-unsar-modificare-algoritm-calcul-polita-rca-floteauto

ASSAI consideră că actualul algoritm de calcul al primelor RCA este unul profund injust, superficial şi perimat.

Firmele de asigurări din România au împrumutat din metehnele instituţiilor româneşti care recurg cu mare uşurinţă la creşteri de taxe, în cazul de faţă la majorarea preţurilor primelor RCA. Aceasta este cea mai simplă şi la îndemână soluţie pentru firmele de asigurări, dar în defavoarea clientilor captivi obligaţi să cumpere o poliţă RCA din ce în ce mai scumpă şi care despăgubeşte din ce în ce mai puţin şi mai târziu. Primul pas pentru remedierea acestei anomalii este ca asigurătorii să-şi facă obligatoriu curăţenie în ograda proprie”, a declarat Cristian Muntean, Preşedinte ASSAI.

assai-asf-si-unsar-modificare-algoritm-calcul-polita-rca-floteauto
Potrivit ASSAI, actualul algoritm de calcul al primei RCA este, cu mici modificări, similar cu sistemul ADAS al anilor ’80

În acest sens, ASSAI a trimis o sesizare către ASF cu mai multe propuneri care să conducă la reducerea costului primei RCA:

  1. Eliminarea emiterii frauduloase a poliţelor de asigurări
    Această situaţie a devenit un adevărat fenomen în piaţa românească de asigurări în ultimii ani, în special în rândul societăţilor de asigurări cu cotă importantă pe segmentul RCA.
    încadrarea în mod deliberat eronată a regimului de utilizare a autovehiculului asigurat, pentru a oferi o poliţă RCA la un preţ redus de către intermediarii în asigurări sau de către divizia de vânzări a firmei de asigurări.
    încadrarea unor asiguraţi RCA în mod deliberat eronat în anumite clase de bonificaţie, prin modificarea unor cifre din seria de şasiu a autovehiculului, în momentul emiterii poliţei RCA.
  2. Creşterea nivelului de penetrare a RCA la nivelul parcului auto naţional. Interconectarea bazelor de date ale dispozitivelor de monitorizare a rovignetei, cu baza de date CEDAM, astfel incat sa poata fi identificati si sanctionati mai usor proprietarii de autovehicule care circula pe drumurile publice fara polita RCA.
  3. Emiterea poliţei RCA în baza CNP, a performanţelor tehnice ale autovehiculului şi a altor factori care influenţează în mod real profilul de risc al asiguratului RCA

Algoritmul corect de calcul al poliţei RCA ar trebui să ţină cont de:

  • elemente relevante precum răspunderea personală a şoferului şi performanţele tehnice ale autovehiculul utilizat – puterea dezvoltată de autovehicul, existenţa unor sisteme perfecţionate de frânare, direcţie, de stabilizare a autovehiculului, de atenţionare a şoferului, etc.
  • factori secundari precum numărul de amenzi încasate pentru anumite tipuri de abatere –depăşirea vitezei, nerespectarea culorii semaforului, circulaţia pe contrasens, etc, culoarea autovehiculului, locaţia în care îşi desfăşoară activitatea normală şoferul autovehiculului, vârsta, vechimea în sofat, tipul de activitate desfăşurat, etc

Actualul algoritm de calcul al primei RCA este, cu mici modificări, similar cu sistemul ADAS al anilor ’80. Ştim că este un chin să interconectezi baze de date ale unor instituţii publice din România, înţelegem că este dificil să elimini filiere fraudatoare existente de ani de zile în cadrul unor societăţi de asigurări şi brokeraj, este un adevărat efort să schimbi un algoritm de calcul al primei RCA vechi de peste 25 de ani, dar piaţa de asigurări şi ASF trebuie să înţeleagă că aceste soluţii, în România anului 2015, sunt de preferat în locul creşterii primei RCA”, a adăugat Cristian Muntean.

Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente – A.S.S.A.I. – este asociaţia care reprezintă interesele service-urilor auto din România şi are rolul de a proteja şi dezvolta industria auto românească. Scopul Asociaţiei ca organizaţie non-guvernamentală profesională este să reprezinte industria de service-uri auto independente în faţa autorităţilor române, organizaţiilor profesionale, patronale şi sindicale, a comunităţii de afaceri şi a societăţii civile.

 

Adaugati comentariu