Asociația Pro Infrastructură consideră că este foarte posibil ca, în aproximativ 75 de zile, odată cu finalizarea lotului Nușfalău – Suplacu de Barcău, parte din Autostrada Transilvania, România să atingă borna de 1.000 de km de autostradă. Însă, nefiind conectată la infrastructura de drumuri existentă, secțiunea de autostradă riscă să devină ”muzeu”.
”Este perfect fezabil ca în aproximativ 75 de zile turcii de la Nurol să fie pregătiți pentru inaugurarea celor 13,55 kilometri, dacă se vor mobiliza foarte bine cu finisajele: asfalt, parapete, marcaje, garduri protecție”, arată Asociația Pro Infrastructură .
Contractul a avut termen de finalizare luna februarie 2023, fiind semnat în data 30 septembrie 2020 pentru 6 luni proiectare și 18 luni de execuție. Ordinul de începere a fost emis în 01 februarie 2021 și proiectul tehnic a fost avizat în august 2021. CNAIR nu a anunțat dacă a acordat antreprenorului extensii de timp.
”Cu siguranță rămân mărunțișuri de terminat în afara părții carosabile până spre sfârșitul verii, dar circulația poate fi deschisă la final de iunie sau cel târziu început de iulie DACĂ și CNAIR își va face URGENT treaba și va rezolva birocrația necesară pentru execuția soluției provizorii de conectare cu DN 19B lângă Porț, la sud de Suplacu de Barcău. Altfel, putem ajunge în situația penibilă de a atinge 1.000 kilometri de autostradă și drum expres… cu un muzeu! Adică un tronson bun de circulat care nu poate fi folosit de șoferi deoarece nu are conexiune cu infrastructura existentă. În prezent, România are în exploatare aproape 955 km de autostradă și alți aproape 40 km de drum expres veritabil”, au menționat reprezentanții Asociației.
Pe secțiunea Nuşfalău – Suplacu de Barcău se vor construi un nod rutier la Nuşfalău, şapte pasaje, cinci poduri, o parcare de scurtă durată și o descărcare provizorie prin sens giratoriu la Suplacu de Barcău.
Lotul 3B5 Nuşfalău – Suplacu de Barcău este cuprins între tronsoanele Poarta Sălajului – Zalău – Nuşfalău (3B3 + 3B4), cu Tunelul Meseş, și Suplacu de Barcău – Chiribiş (3C1). Pentru Poarta Sălajului – Zalău – Nuşfalău licitația a fost lansatî în luna februarie 2023, cu termen de depunere a ofertelor, data de 6 aprilie, iar în cazul Suplacu de Barcău – Chiribiş, licitația a fost anulată pentru a patra oară.
Sursa foto: facebook.com/proinfrastructura/
CITEȘTE ȘI:
Direcţia Rutieră din IGPR se digitalizează, pentru a monitoriza încălcarea regulilor de circulaţie
Mega Mall – locul unde puteți vedea finalistele Best Electric Car in Romania
Comentați?