Odată cu avansul cererii pentru maşini electrice, majoritatea constructorilor auto europeni importă bateriile din Asia. Jumătate din numărul celor care echipează vehiculele „verzi” sunt fabricate în China. Dacă adaugăm Coreea de Sud şi Japonia, producţia asiatică de profil ajunge la 88% din totalul la nivel mondial.
În acest context, UE este preocupată că va pierde competiţia industrială şi de aceea Bruxelles-ul încearcă să adopte o serie de măsuri pentru a întări sectorul european al producţiei de baterii. Astfel, o iniţiativă a Comisiei Europene, „Alianţa pentru baterii”, urmăreşte crearea unor legături mai strânse între producătorii auto, guverne şi bănci.
Potrivit cifrelor companiei de prognoză LMC Automotive, vânzările de vehicule electrice din UE vor creşte de la 126.000 de unităţi în 2017 la 200.000 de unităţi în acest an. Odată cu avansul cererii atât pentru autoturisme, cât şi pentru sistemele de stocare a energiei electrice, piaţa europeană a bateriilor ar putea ajunge la 250 de miliarde de euro până în 2025, o treime din valoarea la nivel mondial.
„Am fi naivi să credem că putem gestiona tehnologia bateriilor ca o marfă care poate fi cumpărată oriunde în lume. O industrie cu o dezvoltare rapidă, la această scară, nu poate fi asigurată de o singură ţară din UE”, este de părere comisarul european Maroš Šefčovič, vicepreşedintele Comisiei pentru Uniunea energetică.
Ideea europeană nu este de a crea un singur „campion” în producţia de baterii, la fel ca Airbus în industria aeronautică. Planul este de a coordona jucătorii existenţi, ce vor fi sprijiniţi de reglementări mai bune, subvenţii guvernamentale şi facilităţi pentru sectorul de cercetare – dezvoltare.
Planul de acţiune, constituit din 20 de priorităţi – cheie, va fi dat publicităţii la finalul lunii februarie 2018.
Citiţi articolul integral pe www.autoexpert.ro
Comentați?