Advertisement

taxarea rutieră electronică
Home Infrastructură Câți kilometri de șosele rapide intră în circulație în 2021. Estimare

Câți kilometri de șosele rapide intră în circulație în 2021. Estimare

Lotul 2 de pe Autostrada Sebeș-Turda, tronsoanele Ungheni-Târgu Mureș și Chețani-Câmpia Turzii de pe Autostrada Transilvania, lotul 2 din Drumul Expres Craiova-Pitești și drumul expres dintre Giurgiu și DN 5 sunt câteva dintre lucrările de infrastructură rutieră care ar trebui finalizate până la finalul acestui an, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. În total, ar rezulta aproximativ 115 km de șosele rapide – autostrăzi și drumuri expres – deschise circulației în 2021.

”Avem Lotul 2 din Autostrada Sebeș – Turda. Asta ar însemna să se deschidă traficul pe ultimii 29 de kilometri din acest proiect, care este foarte avansat. Apoi, este un proiect de autostradă de aproape 10 kilometri, 4,5 kilometri de autostradă și 4,7 kilometri de drum de legătură la patru benzi, Ungheni – Târgu Mureș, care ar trebui să se finalizeze în acest an. Tronsonul 2, de 40 de kilometri, al Drumului Expres Craiova – Pitești, are termenul contractual în acest an și antreprenorul și-a asumat să îl dea în trafic. Este vorba de acea bucată care reprezintă o ocolire pentru Slatina și Bals. La Giurgiu, a intrat în execuție un drum nou expres, cu separare pe mijloc, între vama Giurgiu și drumul național, de 5,4 kilometri. Avem reluarea lucrărilor abandonate la centura Mihailești. La Satu Mare, centura orașului ar trebui să se finalizeze în acest an, sunt 12 kilometri la profil de drum expres, este aproape ca o autostradă, numai că este o platformă de 22 de kilometri, nu de 26, un acostament de 1,5 metri, nu are o bandă de urgență completă. DN 76, între Deva și Oradea, aflat în lucrări de 9-10 ani, ar trebui să se finalizeze ultimii 44 de kilometri. Pe centura București, pasajul Mogoșoaia. Ar mai fi lotul Chețani – Câmpia Turzii, el s-ar putea finaliza tehnic, numai că antreprenorul de acolo este cu mari probleme financiare. Am cerut companiei să gasească soluții cât mai curând, ori „rupem pisica”, ori mergem înainte cu soluții. As prefera, evident, să mergem înainte cu o soluție, astfel încât să avem și lotul în trafic anul acesta și să își primeasca și subcontractorii de acolo banii, dar lucrurile trenează de multe luni pe acest subiect și, pana la urmă, trebuie o decizie”, a explicat Cătălin Drulă.

Potrivit acestuia, în 2021, vor începe lucrările pe mai multe sectoare, precum lotul 5 din Autostrada Sibiu-Pitești, tronsonul 3 din Drumul Expres Craiova-Pitești și pe loturile 1 și 3 de pe Semi-inelul de Sud al Autostrăzii de Centura Bucuresti A0.

„Proiecte care ar trebui să intre în executie în acest an: Sibiu-Pitesti, lotul 5, adică lotul între Pitești și Curtea de Argeș, tronsonul 3 din Craiova-Pitești, practic continuarea de la Slatina spre Pitești. Pe Autostrada de Centura Bucuresti A0 se lucrează pe lotul 2 și loturile 1 și 3 intră în executie. Pe 90 de kilometri din Autostrada Transilvania, între Cluj-Napoca și Oradea. Sunt mai multe proiecte de variante ocolitoare: la Târgu-Jiu, drumul de 10 kilometri de la Timișoara, unde vom semna contractul săptămâna viitoare”, a susținut ministrul Transporturilor.

Pe de altă parte, în acest an s-ar putea semna contractele pentru alte proiecte de infrastructură, precum loturile de pe Semi-inelul de nord din Autostrada de Centură București A0, sectoarele lipsă din autostrada Sibiu-Pitești și Autostrada Ploiești-Pașcani A7.

„Sunt o serie de proiecte care sunt în licitație și unde sper să se încheie licitațiile și să facem contractele: lotul 2 din Lugoj- Deva, loturile de nord de pe Autostrada de Centura A0, tronsoanele lipsă de pe Sibiu-Pitesti. De asemenea, sunt proiecte unde documentațiile tehnice sunt, în prezent, în execuție și unde trebuie lansate licitațiile pentru lucrări și aici mă refer la A7 Ploiești-Buzau-Focsani-Bacau-Pașcani și drumul de legătură A3, din zona Cluj. Sunt o serie de proiecte unde sunt în derulare proiectele tehnice – A13, A8, o suita de drumuri expres și autostrada Timișoara-Moravița”, a mai declarat Cătălin Drulă.

 

CITEȘTE ȘI:

Citroën ë-Berlingo Van, utilitară electrică ușoară cu baterie de 50 kWh

Afacerile din comerțul cu autovehicule și motociclete au scăzut cu 9,4% în primele 11 luni din 2020

Brokerii au intermediat prime de 4 mld. lei pe segmentul asigurărilor auto, adică 85% din piaţă

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...