APIA: Piaţa auto din România a crescut cu 42,8% în luna ianuarie

Piaţa auto a debutat în 2022 cu o creştere de 42,8% faţă de anul precedent, un avans înregistrat după 4 luni de scădere de la sfârşitul anului anterior, a anunțat, joi, Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor Auto (APIA).
Piaţa auto

Datele publicate de APIA mai arată, însă, că raportat la anii anteriori, luna ianuarie este în scădere cu 23,8% față de perioada similară din anul 2020 şi cu 34,7% faţă de 2019.

Pe piaţa auto naţională, TOP 10 mărci, la autoturisme şi autovehicule comerciale, este condus, în ianuarie, de Dacia (2.841 de unităţi), urmată de Hyundai (976), Renault (751), Ford (692), Toyota (636), Volkswagen (606), Mercedes-Benz (584), Skoda (500), Fiat (450) şi Peugeot (263).

Autoturismele, care reprezintă aproximativ 85% din totalul înmatriculărilor, au înregistrat, în luna ianuarie 2022, un volum de 9.248 unități, cu 56,3% mai mult decât în luna similară din 2021.

Piaţa auto

În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV se află pe primul loc, cu o cotă de 42% (+2,9% faţă de 2021), urmat de Clasa C (25,2%, -5,9% şi Clasa B (19,3%, +2,9%).

Piaţa auto

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în perioada analizată volumul autoturismelor pe benzină a înregistrat o creştere de 9% şi a ajuns la o pondere de 68,2%, în timp ce autoturismele echipate cu motoare diesel au înregistrat o scădere de 12.6%, deţinând o cotă de 13,9%.

Piaţa auto

Pe de altă parte, autoturismele “electrificate“, respectiv cele electrice (100% și hibride plugin), precum și cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să dețină, după prima lună din 2022, o cotă de piață de 17,9%, care depăşeşte, pentru prima dată, cota deţinută de motoarele diesel.

Ca și în anul 2021, când, deși s-a înregistrat o scădere a achizițiilor de autoturisme în general, cele “verzi” au performat. În anul 2022, achizițiile din această categorie practic s-au dublat (+95,5%) comparativ cu perioda similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creșterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+245,5%) şi a celor plug-in hybrid (+251,0%).

Piaţa auto

Cu atât mai mult, în prima lună din anul 2022, este de remarcat evoluția la vârful clasamentului unde primele 3 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring, cu 148 unități, model lansat în 2021, Testla Model 3, cu 75 unități, în creștere de 36 ori față de aceeaşi perioadă a anului precedent și Hyundai Kona cu 42 unități, în creștere cu 320,0%.

În ceea ce privește autoturismele plug-in, TOP 3 modele este condus de Ford Kuga, cu 38 unități, urmată de Hyundai Tucson cu 32 unități și Mercedes Benz GLE cu 24 unități, în creștere cu 200,0%.

Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din TOP 3 Toyota CHR cu 140 unități, în scădere cu 22,7% față de 2021, urmată de Toyota Corolla cu 138 unități și 8,6% scădere, apoi Toyota RAV4 cu 103 unități, la fel ca in anul 2021.

Analizând evoluția autoturismelor cu tracțiune integrală (4×4), după prima lună din 2021, acestea dețin o cotă de piață de 20,3%, corespunzătoare unui volum total de 1.878 unități, în creştere cu 39,4% față de anul 2021.

În ceea ce privește tipul proprietarului, cele mai multe achiziții de autoturisme în ianuarie 2022 au fost realizate de către persoanele juridice, care acoperă 53.0% din totalul achizițiilor de autoturisme, celor fizice revenindu-le restul de 47%.

Potrivit APIA, la categoria autovehiculelor comerciale uşoare s-a înregistrat o scădere de 18,6%, în prima luna acestui an, în comparaţie cu acelaşi interval din 2021, o evoluţie opusă faţă de cea a autoturismelor (+56,3%).

Piaţa auto

 

CITEȘTE ȘI:

Rata anuală a inflației va crește la două cifre în trimestrul II. Prognoza BNR

O singură ofertă pentru lărgirea la 2 benzi a șoselei Târgoviște – Sinaia

 

 

Adaugati comentariu