Advertisement

telematica-floteauto
Home Administrare flote Gadgets și High-Tech Google a devenit o „sperietoare” pentru constructorii auto germani

Google a devenit o „sperietoare” pentru constructorii auto germani

Incursiunea Google pe segmentul sistemelor de operare destinate automobilelor întâmpină o opoziţie tot mai mare în Germania, unde companii precum Audi şi Mercedes-Benz fac demersuri pentru a limita includerea Android în dotarea vehiculelor.

Sistemul Android Auto ar permite şoferilor să interacţioneze cu sistemele de muzică şi navigare ale maşinilor, relatează Bloomberg, citată de Mediafax.

În luna ianuarie, Google a anunţat lansarea Open Automotive Alliance, structurată ca un parteneriat cu producătorii auto, pentru utilizarea platformei Android la vehicule.

Marii producători auto germani nu s-au arătat interesaţi de proiect. Între marii absenţi se află Daimler, compania-mamă a Mercedes, şi liderul industriei de lux BMW.

Volkswagen şi brandul Audi al grupului s-au alăturat alianţei, dar au spus că vor să limiteze accesul Google la informaţii majore legate de vehicule, întrucât nu vor ca Android să controleze maşinile aşa cum se întâmplă în cazul telefoanelor şi tabletelor.

Politicienii germani şi-au exprimat şi ei îngrijorarea că importanţa industriei germane ar putea fi diluată dacă Google obţine acces la date privind comportamentul şi deplasările maşinilor şi pasagerilor.

telematicaGuvernul cancelarului Angela Merkel, deja îngrijorat de puterea deţinută de Google pe piaţă, vrea să împiedice compania americană să obţină o poziţie de monopol ca partener în construcţia de maşini autonome. În 2012, industria auto a generat 6,5% din veniturile impozabile din Germania, potrivit Biroului Federal de Statistică, fiind cel mai mare sector manufacturier al ţării.

„Sub nicio formă nu trebuie să permitem ca dezvoltarea noastră să depindă de companii ca Google”, a declarat Joachim Pfeiffer, purtător de cuvânt al blocului parlamentar al lui Merkel, pentru politică în economie şi energie.

Piaţa softurilor pentru conducere asistată ar putea atinge 20 de miliarde de euro până în 2030, conform firmei de consultanţă Roland Berger.

Un purtător de cuvânt al Google a refuzat să comenteze, dar a precizat că grupul a renunţat la obiectivul ca primele maşini prevăzute cu sistemul Android Auto să intre în circulaţie până la sfârşitul acestui an.

Lecţiile date de industria telefoanelor mobile este proaspătă pentru directorii de companii şi autorităţile de reglementare. Pe măsură ce tot mai mulţi oameni depind de aplicaţii mobile şi servicii, utilizarea Android a obligat producătorii de telefoane, precum Samsung Electronics şi HTC, să respecte standardele sistemului de operare, renunţând la puterea lor individuală.

La cinci ani de la introducerea Android, producătorii europeni de telefoane Nokia şi Ericsson au renunţat complet la fabricarea de telefoane.

Cu cât Google şi alţi producători de software se implică mai mult în ecosistemele auto, cu atât banii consumatorilor vor merge către companiile tehnologice în loc să meargă la producătorii auto, a spus Juergen Reiner, partener la compania de consultanţă Oliver Wyman.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

conectate
Gadgets și High-Tech

Mașinile conectate devin tot mai des ținta infractorilor cibernetici

Potrivit Fundației Mozilla, o organzație americană non-profit care sprijină proiecte open-sorce, toate...

ibm
Gadgets și High-TechIndustrie auto

Industria auto se află în pragul transformării radicale. Studiu IBM Automotive 2035

Viitorul automobilului este în curs de redefinire. Potrivit unui studiu realizat de...

continental
Gadgets și High-TechIndustrie auto

Mașină cu IQ: Continental prezintă o mașină demonstrativă cu tehnologii de interacțiune inovatoare

Continental oferă o perspectivă asupra viitorului apropiat al mobilității la Consumer Electronics...

airbag
Gadgets și High-TechSiguranţă rutieră

Airbag-ul sărbătorește a 50-a aniversare

Astăzi, este imposibil să ne imaginăm mașinile fără airbag-uri, care protejează șoferul,...