Advertisement

prize de încărcare
Home Piaţa auto Flotă verde Adrian Sandu, ACAROM: Nu se ştie câte prize de încărcare a maşinilor electrice există în România

Adrian Sandu, ACAROM: Nu se ştie câte prize de încărcare a maşinilor electrice există în România

Nicio autoritate din România nu ştie câte prize de încărcare a maşinilor electrice există la nivel naţional şi cred că nici în următorii cinci ani nu vom şti acest lucru, a declarat, joi, în cadrul unui eveniment de specialitate, Adrian Sandu, secretar general şi membru în board-ul Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

„Credeţi că există vreo autoritate în România care ştie câte prize de încărcare sunt ? Nu, nu există. Dacă te duci şi întrebi la ANRE, ei spun că îşi dau acordul doar pentru cele de foarte mare putere, dacă te duci la Ministerul Energiei, spun „Nu, noi ne ocupăm doar cu producţia”, dacă te duci la Ministerul Transporturilor, spun „N-avem noi treabă cu aşa ceva”, la fel şi dacă te duci la RAR. Trebuie să ai o sută de aplicaţii ca să vezi toate reţelele de încărcare disponibile, dar nimeni nu-ţi va spune niciodată unde trebuie să te duci ca să ştii câte staţii există în România. Noi, în România, cred că nici în următorii cinci ani nu vom şti câte staţii de încărcare avem. Cu siguranţă, de aici şi o mare problemă a noastră, a românilor, fiindcă niciodată nu vom şti dacă şi unde e vreo staţie disponibilă, faţă de cele afişate. Restul sunt secrete”, a menţionat Sandu, citat de Agerpres.

Acesta a adăugat că autorităţile din România trebuie să investească în transformarea soluţiilor de transport, iar Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) reprezintă o ocazie.

„Autorităţile trebuie să investească în această transformare, să mai lăsăm parcurile în afara oraşelor, să le construim şi să facem străzi adaptate, să facem soluţii de transport. Noi, ca asociaţie, avem discuţii non-stop cu autorităţile referitor la aceste aspecte. Avem şi PNRR-ul, cu 14.000 de staţii de încărcare. Sper să rămână PNRR şi să rămână şi cele 14.000 de staţii, dar pe lângă cele 14.000 de staţii, să nu uităm că avem o reţea de distribuţie şi de energie electrice care probabil la anul, după ce vom avea 2.000 de megawaţi în panouri fotovoltaice energie instalată în România, s-ar putea să ne trezim cu ceva buffere. De aici, nevoia de investiţii în continuare. Ca să ai mobilitate trebuie să ai energie electrică, că nu poţi să o produci doar acasă… Camioanele electrice au nevoie de prize de încărcare de 150 de kilowaţi ca să aibă un timp rezonabil de încărcare. Dacă încarci la 220, s-ar putea să stai vreo săptămână să-ţi încarci camionul”, a susţinut reprezentantul ACAROM.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Piața RCA, ce include și subscrierile sucursalelor, a crescut cu 3% în primul semestru din 2023

Opel va oferi o variantă cu baterie electrică pentru fiecare model în 2024

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Rabla Plus
Flotă verdeFonduri publice

Noi finanţări în Programul ”Rabla Plus”, în valoare de 22,4 milioane de lei

Comitetul de avizare al Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM) a aprobat noi...

Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Anadolu Automobil Rom prezintă micro-utilitara AOS BIG-e

Anadolu Automobil Rom S.R.L a lansat noul vehicul micro-utilitar AOS BIG-e pe...

Flotă verdePiaţa auto

SUV-ul Leapmotor C10 lansat la Salonul Auto București

La doar o săptămână de la debutul mărcii Leapmotor în România și...

flotei
Flotă verde

Cum se reduc emisiile de CO2 și costurile flotei. Studiu de caz

Adoptarea vehiculelor electrice și hibride, reducerea numărului de furnizori și dimensionarea corectă...