BAAR va include Fondul de Protecţie a Victimelor Străzii

 BAAR va prelua întregul patrimoniu al Fondului de Protecţie a Victimelor Străzii şi se va reorganiza în conformitate cu prevederile OUG 54/2016.



carte verde

Modificările legislative referitoare la piaţa RCA prevăd şi constituirea unui singur organism care să îndeplinească atribuţii de birou naţional auto, organism de plată a despăgubirilor, organism de compensare şi de centru de informare.

Potrivit fostului Guvern Cioloş, care a adoptat OUG 54/2016 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţelor persoane prin accidente de vehicule şi de tramvaie, constituirea unei singure asociaţii este oportună şi prin prisma faptului ca actualele BAAR şi FPVS au aceiaşi membri, iar constituirea într-o singură structură conduce la o reprezentare mai eficientă şi mai concentrată.

Noua structura se va numi Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR), iar în cuprinsul actelor normative, sintagma Fondul de Protecţie a Victimelor Străzii se înlocuieşte cu sintagma BAAR.

În termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a OUG 54, adică până în data de 19 martie 2017, BAAR va prelua întregul patrimoniu al Fondului de Protecţie a Victimelor Străzii şi se va reorganiza în conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă.

Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România are următoarele atribuţii:

  • de birou naţional auto;
  • de organism de plată a despăgubirilor, în conformitate cu prevederile art. 32;
  • de centru de informare, în conformitate cu prevederile art. 33;
  • de organism de compensare, în conformitate cu prevederile art. 34;
  • de a asigura dezvoltarea şi gestionarea bazei de date CEDAM;
  • de a publica statistici privind asigurările auto la nivel naţional şi internaţional;
  • de a elabora şi publica analize şi studii comparative privind tarifele utilizate de asigurătorii RCA din statele membre şi alte informaţii considerate relevante pentru asigurarea RCA;
  • de a publica statistici privind evoluţia nivelurilor despăgubirilor în cazurile de vătămare a integrităţii corporale sau a sănătăţii ori pentru deces;
  • de a furniza autorităţii competente din subordinea Ministerului Afacerilor Interne cu atribuţii de organizare şi coordonare a activităţii de evidenţă şi eliberare a certificatelor de înmatriculare şi a plăcuţelor cu numere de înmatriculare datele referitoare la vehiculele asigurate pentru răspundere civilă pentru pagube produse terţelor persoane prin accidente de circulaţie.

Pentru îndeplinirea atribuţiilor de birou naţional auto, de organism de plată a despăgubirilor şi de organism de compensare, BAAR îşi constituie o structură proprie denumită Fondul naţional de protecţie, prin contribuţia tuturor membrilor, proporţional cu volumul primelor brute încasate din vânzarea contractelor RCA/Carte Verde.

Fondul naţional de protecţie, ca structură proprie a BAAR, se va constitui din Fondul comun Carte Verde deţinut şi administrat de BAAR şi din 95% din disponibilul care va fi preluat de la Fondul de Protecţie a Victimelor Străzii; diferenţa de 5% din disponibilul respectiv va fi utilizată pentru cheltuielile de funcţionare ale BAAR.

De la data preluării patrimoniului de către BAAR, Fondul de Protecţie a Victimelor Străzii se va dizolva.

Adaugati comentariu