A început semnalizarea celor mai vulnerabile puncte din traficul bucureștean

A început semnalizarea celor mai vulnerabile puncte din traficul bucureștean. Astfel, pe bulevardul Iuliu Maniu a fost trasată prima trecere pentru pietoni cu covor antiderapant din material bicomponent din Capitală.
traficul

Aceasta a fost realizată de către Asociația pentru Educație, Dezvoltare și Implicarea Tineretului (EDIT), în parteneriat cu Generali România și face parte din Programul Național de Educație pentru Siguranță – “România în Siguranță” desfășurat de EDIT alături de Poliția Română și Ministerul Educației.

Alegerea acestei zone nu a fost întâmplătoare, în condițiile în care peste 400 de copii din Grădinița 246 și din Școala 117 o utilizează zilnic pentru a traversa bulevardul. Riscul ridicat al acestui punct de trecere este ilustrat de statisticile Poliției Române privind numărul de accidente care au avut loc în această zonă a Bulevardului Iuliu Maniu. Doar pe parcursul anului 2020, chiar și în condițiile traficului mai puțin intens cauzat de pandemia Covid-19, au fost înregistrate 21 de incidente rutiere, în care 4 persoane au decedat, 5 au fost rănite grav și 16 rănite ușor. Cauzele preponderente ale acestor incidente sunt traversarea neregulamentara și neacordarea de prioritate.

Tehnica utilizată pentru amenajarea trecerii pentru pietoni presupune aplicarea unei suprafețe rugoase, de culoare roșie, cu 17 metri înainte de locul de traversare, pe fiecare sens de deplasare. Această suprafață de tip bicomponent beneficiază de vizibilitate sporită și, în același timp, scade substanțial distanța de frânare datorită proprietăților antiderapante. De asemenea, trecerea este dotată cu suprafață tactilă pentru nevăzători. Lucrările de reamenajare a trecerii de pietoni au fost realizate cu ajutorul companiilor specializate Swarco și Dumava.

Membrii asociației EDIT au fost primii care au inaugurat noua trecere de pietoni, alături de un grup de copii din clasele I-IV, care au fost instruiți de trainerii proiectului “Ora de Educație Rutieră“ și de reprezentanții Poliției Române. “Ora de Educație Rutieră“ este un program dezvoltat de Asociația Edit și susținut de Generali România încă din 2017, adresat preșcolarilor, școlarilor și elevilor de liceu din România, astfel încât aceștia să adopte un comportament responsabil în traficul bucureștean.

“Încurajați de efectul trecerilor de pietoni 3D pe care le-am implementat pe parcursul anului 2019, o premieră pentru București, am continuat demersul și am identificat noi modalități de a spori nivelul de siguranță a trecerilor de pietoni. Punem accent în primul rând pe punctele negre din traficul din Capitală, acele locuri vulnerabile și predispuse la accidente, unde multe dintre victime sunt copii și adolescenți. Este nevoie de implicarea tuturor, în condițiile în care țara noastră se remarcă în Europa printr-o mortalitate foarte ridicată din cauza accidentelor rutiere”, a declarat Liviu Zorilă, Președintele EDIT.

Asociația pentru Educație, Dezvoltare și Implicarea Tineretului – EDIT este organizația non-guvernamentală care de-a lungul anilor a reușit să aibă un cuvânt important de spus în ceea ce privește siguranța rutieră, implementând încă din anul 2016 cel mai structurat proiect de educație rutieră intitulat ”Ora de Educație Rutieră”.

EDIT și programele sale educative au reușit în acești ani să ajungă în 150 de școli din București (80% din total) și la 60.000 de beneficiari din clasele a III-a și a IV-a, dar și în 25 de licee din București, la aproximativ 5000 de elevi ai claselor a XI-a și a XII-a. De asemenea, am realizat o campanie de siguranță rutieră adresată preșcolarilor, care a ajuns în 200 de grădinițe din 20 de județe – 38.000 beneficiari. În anul 2019 proiectele EDIT s-au extins în Cluj, Arad și Timișoara prin intermediul ”Programului Național de Educație pentru Siguranță – PNES” și la peste 100.000 de be

 

CITEȘTE ȘI:

Șoferii europeni preferă anvelopele all-season

Interzicerea revânzării de către persoanele fizice a vehiculelor second hand cumpărate din străinătate, respinsă definitiv

ACAROM: Aproape 40.000 de mașini produse în martie

 

 

 

Adaugati comentariu