Advertisement

car sharing
Home Finanţare Car sharing Car sharing-ul corporativ, o soluţie de reducere a costurilor

Car sharing-ul corporativ, o soluţie de reducere a costurilor

Noile tendinţe din societate, tehnologia tot mai inovativă şi reglementările restrictive puse în slujba reducerii poluării au deschis calea spre un nou tip de mobilitate, în care partajarea maşinilor de tip car sharing a devenit un element cheie. Adică o mega-tendinţă.

Generaţiile care vor conduce lumea peste 10 ani sunt, fără îndoială, complet diferite faţă de cele de până acum. Astăzi în vârstă de 25-35 ani, au crescut cu PC-uri, smartphone, internet şi social media. Sunt generaţii „digitale”, care se dezvoltă într-o lume ce nu va mai fi niciodată analogică. Nici valorile lor în ceea ce priveşte locul de muncă nu mai corespund cu cele ale părinţilor. Un studiu PwC arăta că printre avantajele luate în calcul de angajaţi nu prea se mai numără biroul impunător, programul de la 10 la 18, maşina de serviciu sau pensionarea la 65 de ani. În preferinţele lor contează mai mult un bonus mare pentru vacanţă sau un program de muncă flexibil.

în materie de mobilitate, noile generaţii au propria lor percepţie, accesibilitate fiind cuvântul-cheie. Şi asta pentru că nu s-au limitat doar la înlocuirea discurilor de vinil ale părinţilor cu youtube sau spotify, ci au mers mai departe, folosind cu entuziasm, în locul maşinii personale, aplicaţiile de ride-sharing sau car sharing. Şi astfel accesibilitatea a ajuns sinonimă cu partajarea.

Drept urmare, într-un context global de hiper-urbanizare, de congestionare a traficului şi de insuficienţă a parcărilor, economia partajată sau colaborativă a ajuns să redefinească chiar modalităţile de transport.
Dacă în privinţa mobilităţii, liderii de mâine vor accesibilitate, companiile au început chiar de astăzi să-şi regândească opţiunile în ceea ce priveşte mobilitatea angajaţilor. Pentru ele, utilizarea modalităţilor alternative de transport, precum car sharing-ul, începe să devină o soluţie de reducere a costurilor într-o lume în care nimic nu mai este gratuit, nici măcar (sau mai ales) parcarea.

Multiple avantaje

Majoritatea analizelor privind soluţia de car sharing B2B (business-to-business) arată că utilizarea acestei soluţii alternative de transport poate reduce cu 30% costurile de mobilitate ale unei companii. Însă dincolo de avantajele financiare, există şi beneficii atât pentru angajaţi, cât şi pentru mediul înconjurător.
Astfel, o soluţie corporativă de car sharing implică o serie de beneficii, precum:
– Reducerea costului total al mobilităţii (TCM);
– Administrare facilă datorită tehnologiei încorporate;
– Creşterea flexibilităţii prin utilizarea alternativei de transport;
– Creşterea ratelor de recrutare şi de reţinere a talentelor.
– Optimizarea utilizării parcării companiei;
– Reducerea amprentei de carbon, prin reducerea emisiilor și, implicit, a poluării;
– Reducerea congestionărilor din trafic.

Soluțiile de pe piața românească

Pe piața românească, aplicații mobile de car sharing dedicate exclusiv companiilor au introdus Porsche Finance Group (PFG) și Arval.

Astfel, prima soluție de corporate car sharing din România a fost lansată de PFG încă din 2017. Potrivit companiei, flexibilitatea este punctul central al serviciului, întrucât companiile îşi pot configura flota auto în funcţie de propriile nevoi: le stau la dispoziţie toate brandurile auto ale grupului Volkswagen comercializate de Porsche România, pot stabili perioada de utilizare dorită şi beneficiază de o alocare transparentă a costurilor. ”Serviciul de car sharing pentru companii este o opțiune de mobilitate atractivă atât din punct de vedere al eficienței costurilor, cât și din perspectiva sustenabilității. Fiecare kilometru parcurs de o mașină utilizând serviciul de car sharing (atât personal, cât și în interes de serviciu) limitează emisiile de CO2”, arată compania. Potrivit acesteia, serviciul aduce o serie de avantaje pentru angajatori, precum:
– Reducerea costurilor cu gestionarea parcului auto: în afară de economiile legate de costuri datorate utilizării platformei digitale, se înregistrează o eficientizare și în zona de utilizare a mașinilor din parcul auto. În plus, investiția inițială este zero.
– Toate informațiile într-un singur loc: platforma digitală ajută companiile să vizualizeze într-un singur loc toate vehiculele din parc, rezervările acestora, precum și informații referitoare la utilizarea mașinilor de-a lungul timpului. Drept urmare, au un control eficient al utilizării flotei.
– Extinderea mobilității în rândul angajaților: pentru a fi aproape de clienți, a participa activ și personal la întâlnirile cu aceștia, angajații pot opta pentru soluția de car sharing.
– Imagine corporativă sustenabilă: Prin reducerea emisiilor de CO2, companiile au un rol definitoriu din punct de vedere al protecţiei mediului şi al sprijinirii unei mobilităţi sustenabile.
– Digitalizarea proceselor și istoric online: nu mai este de actualitate colectarea cheilor de la mașină și completarea fișelor de parcurs. Angajații pot rezerva, deschide și închide cu ușurință mașina prin intermediul aplicației sharetoo, iar toate informațiile despre rezervări se găsesc în platformă.
– Alocarea centrelor de cost: alocarea centrelor de cost și motivul deplasării pentru călătoriile de afaceri pot fi menționate la momentul rezervării, ceea ce oferă o raportare transparentă și ușor de urmărit.

La rândul ei, și aplicația Arval Car Sharing, lansată în primăvara acestui an, ajută fleet managerii să eficientizeze costurile cu flota și să ofere angajaților mașini pe care aceștia să le partajeze cu ușurință.

“Soluțiile pe care le oferă Arval România pun în general accentul pe optimizarea managementului flotelor auto prin soluții de mobilitate sustenabilă. Cu Arval Car Sharing completăm portofoliul de produse de mobilitate Arval cu un plus de avantaje pentru utilizatorii finali, angajații respectivelor companii. Dacă un manager de flotă are acces în timp real la o mulțime de date relevante, care vor contribui la formarea unei arhitecturi dinamice și eficiente a flotei companiei, angajații se bucură de o experiență fluidă, având nevoie doar de telefonul mobil pentru a rezerva, deschide și porni un autoturism. De asemenea, vorbim despre un produs high-end ce a fost dezvoltat de BNP Paribas și rafinat în timp pe piețe din Europa, ceea ce înseamnă că acum, la momentul lansării în România, Arval Car Sharing este o soluție modernă ce și-a dovedit viabilitatea în peste 10 țări. Ne bucurăm că o putem oferi de-acum și companiilor din România și că ne întregim oferta de soluții de mobilitate sustenabilă cu această aplicație care le completează în mod armonios”, a explicat Roxana Lupescu, General Manager Arval România.

Potrivit companiei, avantajele adoptării soluției Arval Car Sharing sunt multiple și se împart pe două paliere principale, avantaje pentru angajați și avantaje pentru angajatori. Astfel, companiile care operează flote auto vor dispune de un ajutor în reducerea efectivă a costului total de operare sau mobilitate, optimizarea utilizării mașinilor din flotă, optimizarea ocupării locurilor de parcare, și nu în ultimul rând un beneficiu de imagine prin fidelizarea angajaților. Pe de altă parte, angajații beneficiază de o soluție nouă de mobilitate, fie în interes de serviciu, fie personal, dar care de asemenea contribuie și la creșterea echității sociale, printre aceștia, fiind în același timp și o soluție alternativă la transportul în comun.

Telefonul mobil pe care este instalată aplicația devine atât platformă de rezervare, cât și ”cheie” a mașinii, autoturismele din flotă fiind deschise, pornite și închise cu ajutorul aplicației. Se reduce astfel birocrația asociată în mod tradițional cu procesul de folosire a autoturismelor din flotă și crește exponențial ușurința utilizării.

Platforma de management a flotei pe care a fost dezvoltată aplicația permite repartizarea autoturismelor pe categorii către angajați și accesul la date care permit un grad ridicat de eficientizare. Nivelul de utilizare al autoturismelor crește, iar în cazuri specifice se poate chiar ajusta numărul mașinilor din flotă, dacă nu este calibrat pe nevoile curente. În același timp, monitorizarea continuă a flotei contribuie la procesul de eficientizare prin livrarea de date în timp real cu privire la modul și gradul de utilizare.

Arval Car Sharing este utilizată deja în mai multe țări din Europa, cu peste 22.000 de utilizatori înrolați care folosesc aplicația în mod curent.

 

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, iulie-august 2024)

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Contract semnat pentru construcția ansamblului de poduri peste Prut. Lucrările vor dura 2 ani

 

Ce efecte va avea suprataxarea importurilor de mașini electrice din China

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

car sharing
Car sharingRent a car

Vrei să faci car sharing? Află cum trebuie să te pregătești pentru a câștiga bani

Serviciile de car sharing și-au făcut loc și pe piața din România,...

Car sharingMonitorizare și aplicații

BlaBlaCar, planuri de expansiune masivă

BlaBlaCar, serviciul de carpooling inițiat de un start-up francez, a obţinut 115...

Car sharingMonitorizare și aplicații

MINI Sharing a fost lansată și în Germania și Olanda

MINI Sharing îți permite să ”împarţi” propriul automobil cu prietenii şi familia....

zity
Car sharing

Preluarea Zity Hub de către Renault şi Ferrovial, aprobată de CE

Comisia Europeană (CE) a aprobat, în temeiul Regulamentului european privind concentrările, achiziţia...