BlaBlaCar, planuri de expansiune masivă

BlaBlaCar, serviciul de carpooling inițiat de un start-up francez, a obţinut 115 milioane de dolari în ultima rundă de strângere de fonduri. Nicolas Brusson, director general, a precizat că intenția este de a  profita de criza sanitară pentru o extindere agresivă. Nu doar în Europa, ci şi pe pieţele mai îndepărtate.

Compania cu sediul la Paris a fost înfiinţată în 2006 iar în 2015 a devenit primul unicorn francez. La ultima sa operaţiune de strângere de fonduri au participat investitori precum VNZ Global, Otiva J/F AB şi FMZ Ventures. Această operaţiune conferă BlaBlaCar o valoare de două miliarde de dolari. A fost ultima strângere de fonduri înaintea unei oferte publice iniţiale (IPO). Însă pentru care nu a fost fixată încă o dată precisă.

”Pentru moment obiectivul este să aducem din nou societatea pe profit la finele lui 2022. Aceasta este ambiţia noastră”, a spus Brusson. BlaBlaCar nu a dat niciodată publicităţii rezultatele financiare. Dar a informat că în 2018 a înregistrat profit. Achiziţiile făcute în 2019, printre care Ouibus, o companie din subordinea operatorului feroviar SNCF, au readus firma pe pierderi, după care a urmat criza Covid.

BlaBlaCar vizează piețe dincolo de Europa occidentală

Compania franceză este sigură că în centrul său istoric, care este Europa occidentală, serviciile de carpooling vor cunoaşte o relansare puternică după ridicarea restricţiilor de circulaţie. „Există o populaţie frustrată care vrea să călătorească, mai tânără decât media, cum sunt deseori membri noştri. Va avea loc o accelerare foarte rapidă în Europa şi în ţările europene, este foarte clar. Ceea ce este mai puţin clar este momentul”, spune Nicolas Brusson.

Acesta a mai spus că vrea să reintroducă rapid reţeaua de autocare, denumite BlaBlaBus, în Franţa şi Germania, încă de la finele lunii mai sau începutul lunii iunie. „Ideea este ca în 2022 să putem să oferim o reţea de autocare care să fie de cel puţin două ori mai mare decât era în 2019”, subliniază Brusson.

Cofondatorul BlaBlaCar vrea să meargă mai departe, având în vedere că „astăzi 80% dintre utilizatorii BlaBlaCar sunt din afara Europei”. Această zonă denumită „dincolo de Europa occidentală”, care potrivit lui Brusson începe în Polonia şi include Rusia, Ucraina, India, Brazilia sau Mexic

 

Adaugati comentariu