La Salonul Auto de la Shanghai, BYD a prezentat o nouă platformă de mașini electrice care va fi oferită și altor producători auto. „e-Platform 3.0” de la BYD se bazează pe bateriile Blade ale producătorului. Și, potrivit oficialilor companiei, ar trebui să permită o autonomie de peste 1.000 de kilometri.
„e-Platform 3.0” va sta la baza „următoarei generații de EV-uri inteligente de înaltă performanță”, și se caracterizează prin patru avantaje: inteligență, eficiență, siguranță și estetică. În plus, se estimează că ea va permite reducerea costurilor, grație componentelor de bază standardizate.
Potrivit BYD, numeroase module cheie au fost recent dezvoltate pentru sistemul de rulare. Aceste componente sunt mai mici, mai ușoare, mai durabile și mai eficiente. De exemplu, modulul de acționare 8-în-1 ar trebui să poată oferi o eficiență de 89%. Potrivit BYD, o mașină electrică bazată pe această platformă are nevoie de doar 2,9 secunde pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h. În plus, poate parcurge până la 1.000 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei.
Autonomie de peste 1.000 km (NEDC)
Platforma permite, de asemenea, încărcarea rapidă cu 800 de volți. Valoarea exactă a puterii nu a fost însă menționată. În plus, energia necesară pentru parcurgerea a 150 de kilometri s-ar alimenta în cinci minute. Valorile sunt exprimate în sistemul NEDC și nu în conformitate cu sistemul WLTP folosit (și) în Europa.
BYD mai anunță că ”e-Platform 3.0” va beneficia de o nouă tehnologie cu pompă de căldură. Grație acesteia, autonomia pe timp rece ar urma să crească cu 10 procente. În plus, folosește tehnologia „Blade Battery”. Celulele singulare sunt aranjate împreună într-o matrice și apoi inserate într-un pachet. Datorită structurii optimizate a bateriei, utilizarea spațiului bateriei este mărită cu peste 50% în comparație cu bateriile convenționale cu blocuri de fosfat de fier de litiu. În plus, este mai sigură decât acestea, după cum au relevat testele de impact și penetrare.
Platforma BYD permite dezvoltarea sedanelor aerodinamice
Cu ampatamentul lung și consolele mai scurte ale platformei EV, BYD nu dorește doar să permită folosirea unor baterii mai mari. Ci și să obțină un interior mai spațios și o manevrabilitate mai bună datorită centrului de greutate scăzut. Modelele bazate pe această platformă ar trebui să poată atinge o valoare de 0,21 a coeficientului aerodinamic.
Oficialii mărcii chineze nu au oferit un orizont de timp pentru lansarea primelor vehicule ce folosesc ”e-Pltaform 3.0”. Au precizat însă că aceasta urmează să fie oferită și terților. În trecut, BYD a lucrat cu Mercedes-Benz, Toyota și Didi Chuxing la dezvoltarea unor modele electrice.
Comentați?