Advertisement

germania
Home Piaţa auto Analize de piață Scăderea severă a vânzărilor de mașini electrice în Germania ridică îndoieli asupra țintei din 2035

Scăderea severă a vânzărilor de mașini electrice în Germania ridică îndoieli asupra țintei din 2035

Cu o scădere de 29% a vânzărilor de mașini electrice în luna martie, după o reducere de 12,6% în februarie, piața auto germană își confirmă problemele din tranziția energetică. Acest declin pe principala piață de automobile din Europa ar putea avea consecințe și în restul Europei.

Când principala piață de automobile din Europa răcește grav, toată Europa tusește. Pe termen scurt, acest blocaj în tranziția la mașini electrice va fi în centrul următoarelor alegeri europene. Problema punerii sub semnul întrebării a obiectivelor de a opri producția de noi mașini termice în 2035 este evidențiată mai mult ca niciodată, chiar dacă liderii politici o neagă. Prin oprirea subvențiilor pentru achiziționarea unui vehicul electric în decembrie 2023, Germania nu ar fi trebuit să ignore consecințele asupra pieței auto.

Datele Agenției Federale de Transport Auto (KBA) au fost așteptate cu nerăbdare în Germania, după eliminarea subvențiilor de stat pentru achiziționarea de mașini electrice în luna decembrie 2023. După o scădere de 12,6% în februarie, înmatriculările de mașini electrice au suferit o nouă scădere în martie, de 28,9%, cota de piață a acestora ajungând de abia la 12% (11,9%). Anul trecut, cota de piață medie ajunsese la 18,4%. Eliminarea bonusului ecologic a pus, fără îndoială, o frână directă vânzărilor de vehicule electrice, așa cum a fost cazul și în alte țări, inclusiv în Norvegia. Doar China a reușit să continue această tranziție datorită unui război al prețurilor pentru mașini electrice, care continuă și astăzi.

Tot în martie, Germania a înregistrat, de asemenea, un total de 263.844 de autoturisme nou înmatriculate, ceea ce corespunde unei scăderi cu 6,2% față de aceeași perioadă a anului trecut. Înmatriculările realizate de companii au scăzut cu 4,7%, în timp ce înmatriculările realizate de persoane fizice s-au redus cu 9,4%.

Această nouă picătură reaprinde dezbaterea din Germania în jurul obiectivului european de a înceta comercializarea vehiculelor termice noi în 2035. Oricum, statului german se opune reintroducerii subvențiilor și cere producătorilor să vândă mașinile electrice accesibile. Subiectul devine eminamente politic în contextul alegerilor europene din iunie.

Comentând aceste rezultate slabe ale pieței germane, ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, a reamintit că obiectivul Guvernului de la Berlin este de a avea pe șosele 15 milioane de mașini electrice până în 2030. Volker Wissing a punctat, într-un interviu la ZDF, că această țintă „nu este o soluție pentru a crea o piață sustenabilă prin subvenții”, însă a precizat că, pe de altă parte, este la latitudinea producătorilor să lanseze oferte atractive.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Carlos Tavares: ”Mașina electrică poate fi o soluție pentru unele societăți, dar nu pentru toate”

Sisteme 4×4 Suzuki. Suflete hoinare

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

constructorii auto
Analize de piațăFlotă verde

Noile obiective de CO2 vor forța constructorii auto să vândă vehicule electrice mai ieftine?

Constructorii auto sunt între ciocan și nicovală. Pe de o parte, vânzările...

Înmatriculările de autoturisme noi
Analize de piață

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 6,35% în primele 8 luni din 2024

Înmatriculările de autoturisme noi, în România, au ajuns, în primele opt luni...

BYD
Analize de piață

Producătorul de mașini electrice BYD ar fi depășit deja Tesla la nivel global, potrivit ABI Research

Potrivit experților de la compania de cercetare ABI Research, meciul dintre chinezii...

vehicule electrice
Analize de piață

Care este noul segment al cumpărătorilor de vehicule electrice. Analiză BCG

Numărul potențialilor cumpărători de mașini de ultimă generație este în creștere, acești...