Advertisement

Autostrada Ploiești - Pașcani A7
Home Infrastructură Guvernul a adoptat legea pentru aprobarea finanţării obținute de la BEI pentru Autostrada Ploieşti – Paşcani

Guvernul a adoptat legea pentru aprobarea finanţării obținute de la BEI pentru Autostrada Ploieşti – Paşcani

Guvernul a adoptat joi, la propunerea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) şi a Ministerului Finanţelor (MF), proiectul de lege pentru aprobarea contractului de finanţare în valoare de 600 milioane euro între România şi Banca Europeană de Investiții (BEI) pentru Autostrada Ploieşti – Paşcani. Suma reprezintă cofinanţare aferentă Mecanismului de redresare şi rezilienţă

Se estimează că obiectivul de infrastructură în lungime de 319 km, profil 2×2 benzi de circulaţie, se va finaliza în 2025, data finală de disponibilizare a împrumutului fiind de 48 de luni de la data semnării Contractului de finanţare. Conform prevederilor Contractului, împrumutul poate fi tras în maximum 20 tranşe, valoarea minimă a unei tranşe fiind de 30 milioane euro. Împrumutul acoperă până la 50% din costul total al realizării obiectivului de infrastructură. Nu sunt eligibile cheltuielile cu TVA şi cele privind exproprierile.

„Realizarea acestui obiectiv de infrastructură va asigura îndeplinirea principalelor obiective prevăzute în cadrul Planului National de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), Reforma R1 – Transport sustenabil, decarbonizare şi siguranţă rutieră / Investiţia I3 – Dezvoltarea infrastructurii rutiere sustenabile pe reţeaua TEN-T, taxarea rutieră, managementul traficului şi siguranţa rutieră. De asemenea, investiţia va conduce la realizarea obiectivelor asumate prin Regulamentul 1315/2013 privind orientările Uniunii pentru dezvoltarea reţelei transeuropene de transport şi prin realizarea unei infrastructuri noi, necesară pentru asigurarea protecţiei mediului, reducerii emisiilor de carbon, siguranţei şi eficienţei serviciilor de transport”, se precizează în documentul citat.

Pentru facilitarea implementării, Autostrada Ploieşti – Paşcani a fost divizată în 4 secţiuni, astfel: Ploieşti – Buzău, cu o lungime de 63,25 km; Buzău – Focşani, cu o lungime de 82,44 km; Focşani – Bacău, cu o lungime de 95,9 km; Bacău – Paşcani, cu o lungime de 77,39 km.

Termenii financiari aferenţi împrumutului, respectiv maturitatea, modalitatea de rambursare, tipul de dobândă (fixă sau variabilă), frecvenţa şi termenele de plată a serviciului datoriei publice vor fi stabilite pentru fiecare tranşă în parte cu ocazia tragerii, cu luarea în considerare a termenilor şi condiţiilor standard ale BEI, aşa cum sunt prevăzute în Contractul de finanţare, respectiv: maturitatea de până la 25 ani de la data tragerii, pentru fiecare tranşă în parte, pentru opţiunea de rambursare în mai multe rate şi de până la 16 ani de la data tragerii tranşei, pentru opţiunea de rambursare într-o singură tranşă.

Valoarea totală aprobată este de 30,67 miliarde de lei (TVA inclus). Obiectivul de infrastructură beneficiază de fonduri alocate de la bugetul de stat din anul 2021. Valoarea totală alocată Proiectului prin PNRR este de aproximativ 1,95 miliarde de euro (reprezentând aproximativ 9,59 miliarde de lei).

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Helixx deschide programul de abonamente

Rovinieta ar putea fi achitată şi în termen de 24 de ore de la utilizarea drumurilor naţionale. Proiect

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Focșani - Brăila
Infrastructură

Documentația pentru Drumul Expres Focșani – Brăila, transmisă la ANAP

Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, spre validare către Agenția Națională...

DN 2
Infrastructură

Constructor desemnat pentru modernizarea Centurii Bucureşti, între DN 2 şi A2

Asocierea Maristar COM – Hydrostroy AS – Patstroy VDH EAD a câştigat...

Ruse
Infrastructură

Proiectarea celui de-al doilea pod între Giurgiu și Ruse, la un pas de lansarea în licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, vineri, la...

Bârlad
Infrastructură

Circulaţia rutieră a fost deschisă pe VO Bârlad. Cei 11,2 km au fost construiți în 6 ani

Circulaţia autovehiculelor a fost deschisă oficial, joi, pe Varianta Ocolitoare (VO) Bârlad,...