Advertisement

Centură București
Home Infrastructură În vara 2024 se va circula pe jumătate din Autostrada de Centură București

În vara 2024 se va circula pe jumătate din Autostrada de Centură București

Semi-inelul de sud al Autostrăzii de Centură București A0, care face legătura dintre autostrăzile A1 și A2, ar putea fi deschis circulației rutiere în vara anului viitor, potrivit secretarului de stat din Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Primele două loturi urmează a fi finalizate până la sfârșitul acestui an, iar al treilea, în prima parte a lui 2024

Construcția Autostrăzii de Centură București A0 este împărțită în două semi-inele, de nord și de sud. Jumătatea de sud va prelua traficul de tranzit de pe actuala șosea de centură a Capitalei, realizând legătura între Autostrada A1, DN 6, DN 5, DN 4 și Autostrada A2.

Construcția semi-inelului sudic este împărțită, la rândul ei, în trei loturi. Lotul 1 Glina – Vidra și Lotul 2 Vidra – Bragadiru se află într-un stadiu de construcție de aproape 80%, dar cel de-al treilea, Bragadiru – Autostrada A1, de abia a ajuns la jumătate.

”Mă bucur că pot afirma, în sfârșit, că șantierul Lotului 3 Sud al Autostrăzii Bucureștiului A0 a intrat într-un ritm bun, construindu-se în primele 6 luni ale anului, cât în toate cele 13 luni de la ordinul de începere al lucrărilor, care a fost emis la sfârșitul lunii octombrie 2021. Progresul fizic al execuției lucrărilor a ajuns de la 26% (ianuarie 2023) la aproximativ 50% (sfârșitul lunii iunie 2023). Dacă ritmul se păstrează cel puțin la nivelul acesta, în vara anului viitor, vom putea circula și pe acest lot”, a precizat Ionel Scrioșteanu, după o vizită pe șantier.

Acesta a mai arătat că, având în vedere faptul că Lotul 1 și Lotul 2 vor fi date în trafic până la sfârșitul acestui an, conform angajamentului constructorului, este necesar ca și Lotul 3 să fie deschis cât se poate mai repede, pentru a închide semi-inelul sudic.

– Lotul 1 Glina – Vidra (17 km). Proiectarea și execuția este realizată de compania turcă Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret, care a câștigat licitația cu prețul de 830,7 milioane de lei. Lotul este compus din două sectoare: Sector 1 (Km 52+070 – Km 52+770) aferent semi-inelului de nord, în lungime de 0,7 km și Sector 2 (Km 52+770 – Km 69+000) aferent semi-inelului de Sud, în lungime de 16,23 km. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat la finalul anului 2020.
Traseul începe printr-un nod rutier prevăzut la intersecţia cu autostrada A2 București – Constanța, traverseaza râul Dâmboviţa se înscrie între Glina şi Bălăceanca, după care ia direcţia vest traversând Valea Câlnăului şi intersectează DN 4. Aici va exista un nod rutier tip treflă, iar din acest punct, traseul merge paralel cu Centura existentă, trece la nord de Berceni unde intresectează DJ 401, punctul final fiind la km 69.

– Lotul 2 Vidra – Bragadiru (16,3 km). Proiectarea și execuția este realizată tot de compania turcă Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret (de la Lotul 1), care a câștigat licitația cu prețul de 750,85 de milioane de lei fără TVA. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în luna august 2020.
Traseul începe din apropierea liniei CF 902 Bucureşti – Giurgiu. De aici, autostrada va trece printre localităţile Sineşti şi Jilava, unde intersectează DJ 401A, traversează râul Sabar, după care intersectează DN 5, unde a fost prevăzut un nod rutier. După intersectia cu DN 5, traseul autostrăzii ia direcţia nord-est, ocolind pădurea Jilava, traverseaza CF Port 1 Decembrie și apoi trece la nord de Dărăşti, unde intersectează DC 101. În continuare, traseul se desfăşoară aproape paralel cu râul Sabar pe circa doi kilometri, trece la sud de Măgurele şi Bragadiru, unde intersectează, printr-un nod rutier, DN 6.

– Lotul 3 Bragadiru – Autostrada A1 (18 km). Construcția este realizată de Asocierea Aktor – Euroconstruct Trading, valoarea totală a contractului fiind de 853,4 milioane de lei fără TVA. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în luna octombrie 2021. În 2020, Asocierea Aktor – Euroconstruct Trading ’98 a fost amendată cu 1 milion de lei pentru întârzierea Proiectului Tehnic.
Lotului 3 mai cuprinde și construirea a 9 pasaje și 4 poduri, a unui nod rutier la intersecția cu A1, două parcări de scurtă durată și două spații de servicii.
Traseul începe, pe direcția nord-vest, după nodul rutier cu DN 6, apoi trece la sud-vest de localitățile Clinceni și Domnești. La kilometrul 93 traversează CF 900 București – Craiova, iar în continuare traseul are direcția nord, traversează râul Sabar, la vest de Darvari și canalul de aducțiune Argeș, după care, la vest de Ciorogârla, traseul autostrăzii traversează pădurea Berceni, intersectează DJ 601, traversează pârâul Ciorogârla și DJ 602 și se termină imediat până în intersecția cu Autostrada A1 București – Pitești.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Microbuze electrice pentru elevii din 34 de comune din județul Cluj

Vor face e-combustibilii ”șah mat” mașinile electrice?

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Craiova - Târgu Jiu
Infrastructură

Lotul 6 al drumului de mare viteză Craiova – Târgu Jiu intră în procedură de licitaţie

Lotul 6 al drumului de mare viteză Craiova – Târgu Jiu, în...

Focșani - Brăila
Infrastructură

Un pas înainte pentru construcția Drumului Expres Focșani – Brăila

Licitația pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani – Brăila a fost...

Giurgiu - Ruse II
Infrastructură

Licitație pentru proiectarea Podului peste Dunăre Giurgiu – Ruse II

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a publicat, în SEAT, anunțul...

satu mare
Infrastructură

Cinci oferte pentru un nou drum expres, Satu Mare – granița cu Ungaria (Oar)

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit cinci oferte pentru...