Advertisement

drumul expres Oradea - Arad
Home Infrastructură Proiect amplu de infrastructură rutieră pentru Zona Metropolitană Oradea

Proiect amplu de infrastructură rutieră pentru Zona Metropolitană Oradea

Primăria Oradea împreună cu Consiliul Județean pregătește un proiect major de infrastructură rutieră, care are ca obiectiv conectivitatea orașului Oradea, respectiv a Zonei Metropolitane Oradea cu drumurile județene și marile magistrale de transport din județul Bihor.

„Nu ne dorim să ajungem ca alte orașe din țară, sufocate de traficul din oraș. Iar pentru asta, trebuie să căutăm noi rute, să oferim alternative traficului din municipiu. Din discuțiile avute cu reprezentanții comunei Paleu, anual aici se emit cca 300 de autorizații de construire, iar în Oradea, în zona de dealuri,peste 500. Astfel, pentru că zonele de locuințe se dezvoltă și nu există alte rute, descărcarea traficului se face în municipiu, aglomerând traficul din oraș”, a precizat primarul Florin Birta.

Prin urmare, proiectul are ca obiectiv descongestionarea zonelor centrale, o legătură mult mai bună a orașului cu Zona Metropolitană și conexiuni rapide spre magistrale precum Autostrada A3, Drumul Expres Arad – Oradea, respectiv cu Inelul rutier metropolitan. Se are în vedere și realizarea Inelului metropolitan de Nord, ce va conecta DN 1 cu DN 19, având și rolul de a descărca traficul rutier din zona de dealuri a Oradiei.

În vederea realizării acestor obiective de infrastructură, Primăria  va încheia cu Consiliul Județean Bihor un acord de colaborare, prin care se urmărește asigurarea conectivității infrastructurii rutiere și dezvoltarea serviciilor de transport.

Unitățile administrative din Zona Metropolitană care vor beneficia de implementarea acestui proiect sunt: Oradea, Biharia, Borș, Cetariu, Girișu de Criș, Ineu, Nojorid, Oșorhei, Paleu, Sânmartin, Sântandrei și Toboliu.

Cele cinci obiective de investiții ale acordului de colaborare dintre cele două instituții sunt următoarele:

– Asigurarea conectivității drumurilor județene, respectiv conectarea nodului rutier major realizat prin noile proiecte de investiții din municipiul Oradea (Drum Expres Arad – Oradea și legătura Centura Oradea – Autostrada A3) cu zona centrală a municipiului Oradea, pe o axă ce cuprinde străzile Meșteșugarilor, Lăpușului, Oneștilor, bulevardul Decebal și strada Tudor Vladimirescu;.

– Asigurarea conectivității comunei Paleu și a zonei de dealuri cu Șoseaua Borșului (DN 1), prin cartierele Oncea, Soarelui, respectiv prin strada Uzinelor din municipiul Oradea;

– Realizarea Inelului Metropolitan de Nord, menit a asigura conectivitatea DN 1 cu DN 19, astfel: Centura Oșorhei (sensul giratoriu de pe DN 1, spre Fughiu) – municipiul Oradea, prin cartierele Tineretului, Podgoria, respectiv zona Gheorghe Doja – comuna Paleu, localitățile Săldăbagiu de Munte și Paleu – Centura Biharia;

– Asigurarea conectivității zonei Băile Felix – Băile 1 Mai cu DN 1, cartierele Nufărul și Velența, prin zona străzilor Iancu de Hunedoara – Seleușului – Războieni – Calea Clujului;

– Conectivitatea Inelului Rutier Metropolitan cu municipiul Oradea, între Nojorid și Sânmartin, prin realizarea unui drum de legătură pe relația comuna Sânmartin/localitatea Cihei – municipiul Oradea, strada Apateului – Centură;

„Ne propunem ca până la începutul anului viitor să avem realizate studiile de fezabilitate pentru cele cinci obiective, urmând ca apoi, împreună cu Consiliul Județean Bihor să identificăm sursele de finanțare pentru realizarea acestor proiecte de infrastructură”, a conchis primarul Florin Birta.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Primăria Arad va participă la programul Rabla Local. Fonduri pentru casarea a 1.000 de mașini

Aplicaţie care indică poziţia în timp real a vehiculelor din transportul public

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Focșani - Brăila
Infrastructură

Documentația pentru Drumul Expres Focșani – Brăila, transmisă la ANAP

Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, spre validare către Agenția Națională...

DN 2
Infrastructură

Constructor desemnat pentru modernizarea Centurii Bucureşti, între DN 2 şi A2

Asocierea Maristar COM – Hydrostroy AS – Patstroy VDH EAD a câştigat...

Ruse
Infrastructură

Proiectarea celui de-al doilea pod între Giurgiu și Ruse, la un pas de lansarea în licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, vineri, la...

Bârlad
Infrastructură

Circulaţia rutieră a fost deschisă pe VO Bârlad. Cei 11,2 km au fost construiți în 6 ani

Circulaţia autovehiculelor a fost deschisă oficial, joi, pe Varianta Ocolitoare (VO) Bârlad,...