Advertisement

transportul
Home Transporturi Nouă multinaționale aderă la inițiativa coZEV privind transportul fără emisii de CO2

Nouă multinaționale aderă la inițiativa coZEV privind transportul fără emisii de CO2

Nouă companii multinaționale, și-au exprimat intenția de a asigura transportul maritim de mărfuri fără emisii de CO2 până în 2040. Astfel, s-au înscris în inițiativa ”Cargo Owners for Zero Emission Vessels (coZEV)”, lansată de Institutul Aspen, giganții multinaționali Michelin, Amazon, Unilever, Ikea, Brooks, Inditex, Tchibo, Patagonia și Frog Bikes.

Cele nouă companii s-au angajat să își alinieze transportul maritim la obiectivul de limitare a încălzirii globale la 1,5° C din Acordul de la Paris și au lansat, de asemenea, intenția de utiliza în transportul de mărfuri combustibili fără emisii de carbon.

Comentând aceste planuri, Elisabeth Munck af Rosenschöld, manager de durabilitate în cadrul grupului Inter IKEA, a precizat că este necesară o accelerare a trecerii la transportul ecologic.

„Trebuie să accelerăm trecerea către transportul maritim cu emisii zero. Colaborând cu parteneri care au aceleași inițiative, putem crea mișcări puternice. Vrem să ne demonstrăm determinarea de a atinge țintele stabilite și de a insufla încredere tuturor părților interesate în direcția acțiunii noastre comune de decarbonizare”, a afirmat Elisabeth Munck af Rosenschöld.

Pe lângă înscrierea la inițiativa coZEV, IKEA a anunțat și un plan de reducere a amprentei medii de carbon cu 70% până în 2030 pentru fiecare transport către magazinele sale, comparativ cu anul de referință 2017.

Un alt nume important care s-a înscris în coZEV este Unilever. Compania își propune să deruleze operațiuni fără emisii până în 2030 și să atingă emisii nete zero în lanțul său valoric până în 2039. Mai mult, compania spune că trece la vehicule electrice 100% cu energie regenerabilă și „lucrează cu furnizorii și partenerii săi la soluții inovatoare care să protejeze oamenii și planeta”.

Și gigantul din domeniul comerțului electronic, Amazon, a aderat la Inițiativa coZEV. Edgar Blanco, directorul în cadrul companiei, a subliniat că „este momentul să acționăm acum” și a salutat companiile care vor să-și transporte mărfurile ținând cont de schimbările climatice și doresc să se alinieze inițiativei.

 

CITEȘTE ȘI:

De ce cumpărătorii unei mașini second hand verifică raportul VIN cu istoricul vehiculului?

Criza politică și inflația ridicată impun noi creșteri ale dobânzii de politică monetară. Analiză OTP Bank

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Transporturi

MecDiesel – Soluția completă pentru piese de camioane

Industria vehiculelor comerciale, camioanelor și utilajelor grele joacă un rol esențial în...

mobilitatea
Transporturi

București și Cluj-Napoca, la început de drum către mobilitatea urbană inteligentă

București și Cluj-Napoca se află într-un stadiu incipient al evoluției către soluțiile...

afacerile din transporturi
BusinessTransporturi

Afacerile din transporturi au scăzut cu 5,7% în primele șapte luni din 2024

În primele șapte luni din acest an, faţă de perioada corespunzătoare din...

Afacerile din transporturi
Transporturi

Afacerile din transporturi au scăzut cu 5,7% în primul semestru din 2024

În primele șase luni din acest an, faţă de perioada corespunzătoare din...