Advertisement

semiconductorilor
Home Piaţa auto Industrie auto Criza de semiconductori va afecta producţia a 3,9 milioane de vehicule

Criza de semiconductori va afecta producţia a 3,9 milioane de vehicule

Criza de semiconductori va afecta producţia a 3,9 milioane de vehicule, iar constructorii auto vor pierde venituri de 110 miliarde de dolari, în creştere faţă de estimarea precedentă de 61 miliarde de dolari, potrivit unui raportconsultanţilot de la AlixPartners, relatează Reuters.

Deficitul a arătat necesitatea ca producătorii auto să fie „proactivi” chiar acum şi să creeze pe termen lung „un lanţ de aprovizionare rezilient”, care să evite întreruperile în viitor, apreciază analiştii.

În trecut, companiile auto aveau acorduri directe de furnizare cu producătorii unor anumite materii prime, inclusiv metale preţioase, cum ar fi paladiu şi platina, folosite la sistemele de purificare. O abordare mult mai directă pentru asigurarea metalelor preţioase a fost lansată după dificultăţile de pe piaţă.

Producătorii auto caută acum să-li dezvolte relaţii directe cu producătorii de semiconductori, a explicat Mark Wakefield, de la AlixPartners.

În trecut, companiile auto erau reticente în încheierea unor angajamente pe termen lung pentru a achiziţiona semiconductori sau alte materii prime. Acum, riscul este real, susţine Wakefield.

Separat, Ford Motor a anunţa joi că va reproiecta componentele auto pentru a folosi cipuri mai accesibile, ca răspuns la criza de semiconductori.

Criza de semiconductori, care afectează producătorii auto din întreaga lume, este rezultatul unei combinaţii de factori. Producătorii de automobile au închis uzinele timp de două luni în timpul pandemiei de COVID-19 de anul trecut şi au anulat comenzile de cipuri. În paralel, însă, cererea de cipuri a crescut în industria echipamentelor electronice, în condiţiile în care oamenii au fost obligaţi să stea în acasă, ceea ce a condus la creşterea vânzărilor de laptopuri şi console de jocuri video. Acum producătorii de automobile trebuie să concureze pentru cipuri cu producătorii de electronice.

 

CITEȘTE ȘI:

Măsurile de relaxare care intră în vigoare de sâmbătă, 15 mai

STB vrea sa renunțe la tariful de 1,3 lei/cursă. Propune un tarif de 3 lei/oră

BAAR: Costul mediu al reparaţiilor auto a crescut cu peste 8% în 2020

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...

Bosch
Industrie auto

Bosch mizează pe modelul învățământului dual și crește numărul oportunităților pentru elevi

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, aniversează peste zece...

autonome
Industrie auto

Conducere autonomă. Renault, viziune pragmatică asupra tehnologiei

Compania franceză are viziuni diferite privind implementarea conducerii autonome. În cazul autoturismelor,...