Advertisement

producția de vehicule electrice
Home Piaţa auto Flotă verde Aproape 60% din parcul auto din România ar putea avea, în 2050, propulsie electrică

Aproape 60% din parcul auto din România ar putea avea, în 2050, propulsie electrică

Aproape 60% din parcul auto ar urma să aibă, în 2050, o formă de propulsie electrică, în timp ce o bună parte dintre autovehiculele pe motorină și benzină ar putea folosi produse energetice pe bază de biomasă, se arată în ”Strategia energetică a României 2020-2030, cu perspectiva anului 2050”, document aflat în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Economiei.

Potrivit documentului, mobilitatea electrică reprezintă o alternativă sustenabilă posibilă, pe termen lung, la motorul cu ardere internă. Gazele naturale, GPL-ul și hidrogenul sunt combustibili alternativi viabili pentru sectorul transporturilor, însă este puțin probabil să ofere o soluție de înlocuire pe scară largă a produselor petroliere în mixul energetic.

Pe de altă parte, principala problemă a autovehiculului electric constă în dificultatea stocării energiei electrice. Din punct de vedere al sustenabilității, se pune și problema emisiilor aferente producției de energie electrică, dominată de combustibilii fosili. Pe termen lung însă, autovehiculele electrice sunt de așteptat să dețină un rol central, pe măsură ce crește eficiența bateriilor, respectiv producția în cantități mari a energiei electrice curate.

Conform Strategiei energetice a României, tranziția de la motorul cu ardere internă către cel electric este probabil să aibă loc trecând prin etapa intermediară a autovehiculelor hibride (echipate cu ambele tipuri de motor), cu sau fără alimentare din rețeaua de energie electrică. ”Cea mai timpurie dezvoltare o vor avea autovehiculele hibride pentru care motorul electric are doar un rol marginal, la viteze mici, în traficul urban”, arată documentul supus dezbaterii publice.

Etapa a doua va consta în creșterea numărului de autovehicule hibride de tip plug-in, a căror baterie de capacitate medie se poate încărca de la o sursă externă de energie electrică.

În final, a treia etapă va consta în creșterea rapidă a ponderii autovehiculelor pur electrice, cu baterii de mare capacitate, pe măsură ce costul lor scade, iar energia electrică provine în cea mai mare parte din surse cu emisii scăzute de GES.

Scenariile de dezvoltare analizate în Strategia energetică estimează tranziția României către mașini cu propulsie electrică în perioada 2030-2050. Potrivit documentului, aceasta va depinde, însă, de evoluția pieței la nivel național și european și de susținerea investițiilor necesare pentru dezvoltarea infrastructurii publice de reîncărcare.

Autorii Strategiei consideră că, în perspectiva tranziţiei României către electromobilitate şi condiţionat de contextul de piaţă, ar putea deveni oportună introducerea unor scheme de sprijin, coordonată cu dezvoltarea industriei autovehiculelor electrice.

 

CITEȘTE ȘI:

Test drive Honda Jazz 1.5 e:HEV

OUG 130/2020. Schema 2 pentru capital de lucru a fost suplimentată până la 1 mld. euro

Deficitul bugetar va urca la 9,1% din PIB după următoarea rectificare

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Flotă verde

Volvo EX90 va ajunge la clienții din România începând cu luna noiembrie

Volvo anunță că primul SUV EX90 integral electric a fost lansat pe...

Flotă verde

Allview Auto a comercializat deja 100 de unități CityZEN

Compania Allview Auto, care comercializează în România mașinile electrice CityZEN, și-a atins...

APIA
Flotă verdeFonduri publice

Flota APIA se extinde cu 36 de mașini electrice prin Rabla Plus

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) a lansat licitația pentru...

Flotă verde

Leapmotor vine în România

Leapmotor International a desemnat AUTOGREEN MOTOR, care face parte din grupul AUTOITALIA,...