Advertisement

Thomas Ulbrich
Home Piaţa auto Flotă verde Interviu cu Thomas Ulbrich, șeful diviziei Volkswagen E-Mobility

Interviu cu Thomas Ulbrich, șeful diviziei Volkswagen E-Mobility

Șeful diviziei Volkswagen E-Mobility, Thomas Ulbrich, nu are niciun dubiu: pentru a respecta Acordul de la Paris, emisiile zero trebuie să devină o „afacere pentru mase“. Astfel, în Wolfsburg, planul este ca 22 de milioane de unități ce au la bază platforma MEB să fie comercializate până în 2028. Dintre acestea, 15 modele vor purta sigla VW.

De ce ați decis să adoptați propulsia pur electrică?
Ținând cont de întreg ciclul de viață al unei mașini, suntem convinși că aceasta este singura soluție. Plug-in-urile și propulsiile cu pilă de combustie sunt doar variante de tranziție, dar pe termen lung nu sunt viabile nici financiar, nici pentru mediul înconjurător, ci vor rămâne soluții de nișă pentru călătorii foarte lungi și pentru vehicule grele. Piața va fi dominată de autoturisme complet electrice.

Deci motoarele termice sunt aproape de sfârșit?
Noi ne propunem ca ponderea vehiculelor electrice să ajungă la 40% din totalul vânzărilor în 2030. Restul vor fi sisteme de propulsie tradiționale, mult ameliorate. La un moment dat, vom spune adio motorinei, dar nu în viitorul apropiat, inclusiv pentru că emite mai puțin CO2 decât benzina.

Citiți aici testul cu VW e-Golf

Nu este o prognoză prea optimistă?
Dimpotrivă! Când o să recalculăm, o să fim chiar pe plus, pentru că este un lucru verificat de noi: dacă o mașină electrică de calitate are un preț corect și oferă o autonomie adecvată, clienții o cumpără. Cei care cumpără un e-Golf azi, sunt dispuși să aștepte livrarea între șase și opt luni. Iar asta confirmă teza mea.

Este o tranziție care va afecta ocuparea forței de muncă.
E adevărat că e nevoie doar de 80% din angajați pentru a asambla o mașină electrică. Cu toate acestea, la Zwic-kau, una dintre cele opt uzine destinate producției de EV-uri, am crescut capacitatea cu 20%, pentru a respecta planificarea pe următorii ani. Totuși, în cazul furnizorilor, scăderea ar fi mai mare, de 30%, dar marile probleme sunt actualizarea tehnologică și furnizarea materiei prime. Din păcate, lanțul european de aprovizionare nu este încă suficient dezvoltat.

Autonomia rămâne unul dintre factorii cheie în achiziționarea unei mașini electrice. Aveți un obiectiv realist?
Da: aproximativ 700 km. După părerea mea, nu are rost să gândim mai departe: ar fi nevoie de baterii mai mari, greutate mai mare, eficiență mai mică, costuri suplimentare. Când rețeaua se va dezvolta, în 5-7 ani, autovehiculele vor putea scăpa de greutatea bateriilor mari. Și pentru că tehnologia bateriilor va evolua, și pentru că clienții își vor schimba atitudinea legată de autonomie.

Pentru restul interviului, apasă 2!

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Flotă verde

Volvo EX90 va ajunge la clienții din România începând cu luna noiembrie

Volvo anunță că primul SUV EX90 integral electric a fost lansat pe...

Flotă verde

Allview Auto a comercializat deja 100 de unități CityZEN

Compania Allview Auto, care comercializează în România mașinile electrice CityZEN, și-a atins...

APIA
Flotă verdeFonduri publice

Flota APIA se extinde cu 36 de mașini electrice prin Rabla Plus

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) a lansat licitația pentru...

Flotă verde

Leapmotor vine în România

Leapmotor International a desemnat AUTOGREEN MOTOR, care face parte din grupul AUTOITALIA,...