Autorităţile intenţionează să construiască un număr de opt drumuri expres în regiunea istorică a Moldovei. Şase dintre ele reprezintă de fapt tot atâtea tronsoane din Coridorul IX Pan European, între Ploieşti şi graniţa cu Ucraina, iar două vor conecta Piatra Neamţ şi Botoşani de acest coridor.
Primele patru drumuri expres care vor traversa regiunea, de la sud la nord, fac parte din ceea ce ministrul Transporturilor o numeşte Autostrada „Moldova”. În total, ele au lungime de 330 km.
-
Drum Expres Ploieşti – Buzău
Valoarea estimată execuţiei este de 1,15 miliarde de lei fără TVA. În septembrie 2018 a fost semnat, cu societatea Consitrans, contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic, ordinul de începere a lucrărilor fiind emis două luni mai târziu. Valoarea acestui contract este de 12,28 milioane de lei fără TVA, finanţarea fiind obţinută, în mai 2018, din fonduri nerambursabile în cadrul POIM 2014-2020. Data de finalizare este noiembrie 2020.
-
Drum expres Buzău – Focşani
Valoarea estimată execuţiei este de 1,27 miliarde de lei fără TVA. În septembrie 2018 a fost semnat, tot cu societatea Consitrans, contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic, ordinul de începere a lucrărilor fiind emis două luni mai târziu. Valoarea acestui contract este de 13,9 milioane de lei, finanţarea fiind obţinută, în mai 2018, tot din fonduri nerambursabile în cadrul POIM 2014-2020. Termenul de finalizare este noiembrie 2020.
-
Drum expres Focşani – Bacău
O valoare a execuţiei nu se cunoaşte, însă elaborarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic va costa 20,12 milioane de lei fără TVA, finanţarea fiind obţinută prin POIM 2014-2020. Contractul a fost semnat, în noiembrie 2018, cu societatea Consitrans. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în ianuarie 2019, data de finalizare fiind ianuarie 2021.
-
Drum expres Bacău- Paşcani
Valoarea estimată execuţiei şoselei este de 1,75 miliarde de lei fără TVA. În ianuarie 2019 a fost semnat, cu societatea Ingineria Especializada Obra Civil e Industrial, contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic. Valoarea acestuia este de 20,3 milioane de lei, finanţarea fiind obţinută, în februarie 2019, tot din fonduri nerambursabile în cadrul POIM 2014-2020. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în martie 2019, termenul de finalizare fiind martie 2021.
Următoarele două şosele de mare viteză, în lungime totală de 120 km, vor lega Autostrada „Moldova” de graniţa cu Ucraina, completând Coridoul IX Pan European (ce mai include şi autostrada A1 Bucureşti – Ploieşti) pe teritoriul românesc.
-
Drum expres Paşcani – Suceava
Valoare estimată execuţie este de 1,3 miliarde de lei fără TVA. Pentru etapa de pregătire, licitaţia pentru elaborare Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic a fost lansată în luna mai 2019. Acest contract va avea o valoare de 18,76 milioane de lei fără TVA, finanţarea urmând a fi obţinută din fonduri POIM 2014-2020. Cererea a fost înaintată, pentru evaluare, la DGOIT.
-
Drum expres Suceava – Siret
Valoare estimată execuţie este de 882,9 milioane de lei fără TVA. Pentru etapa de pregătire, licitaţia pentru elaborare Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic a fost lansată tot în luna mai 2019. Acest contract va avea o valoare de 16,04 milioane de lei fără TVA, finanţarea urmând a fi obţinută din fonduri POIM 2014-2020. Cererea a fost înaintată, pentru evaluare, la DGOIT.
Ultimele două drumuri expres planificate pentru Moldova vor conecta două localităţi importante ale regiunii la Coridorul IX Pan European.
-
Drum expres Bacău – Piatra Neamţ
Valoarea estimată a execuţiei este de 1,1 miliarde de lei, Ministerul Transporturilor intenţionând să obţină finanţare din Fondul European de Dezvoltare Regională, în următoarea perioadă de programare 2021-2027. Pentru etapa de pregătire, adică pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic, licitaţia a fost organizată, însă câştigătorul nu a fost încă anunţat. În aprilie, CNAIR a depus la Direcţia Generală Organismul Intermediar pentru Transport (DGOIT), pentru evaluare, cererea de finanţare a documentaţiei tehnice, în valoare de 16,3 milioane de lei fără TVA, urmând să o trimită ulterior la Comisia Europeană. Perioada de realizare a Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic este de 30 de luni.
-
Drum expres Suceava – Botoşani
Valoare estimată execuţie este de 560,4 milioane de lei fără TVA, Ministerul Transporturilor intenţionând să obţină finanţare tot din Fondul European de Dezvoltare Regională, în următoarea perioadă de programare 2021-2027. Potrivit Master Planului general de Transport, documentaţie tehnică va fi realizată până în 2028, iar construcţia propriu-zisă, în perioada 2030-2031.
CITEŞTE ŞI:
Rabla Plus. 5 companii achiziţionează flote de 20 de maşini electrice
Centura Iaşi. În 12 ani, doar 14 km din 30
Cum știu dacă mașina folosită pe care vreau să o cumpăr este în regulă? Cum verificăm istoricul ei?
Comentați?