Advertisement

Scania motor 7 litri
Home Piaţa auto Industrie auto Scania lansează motoare de 7 litri

Scania lansează motoare de 7 litri

Scania introduce o familie de motoare de 7 litri, destinate mai ales aplicaţiilor din mediul urban, cu care pot fi obţinute economii de combustibil de până la 10%. Noul motor are trei trepte de putere (220, 250 şi 280 CP) și este caracterizat de un nivel scăzut de zgomot și o masă mică.

Noile motoare de 7 litri sunt cele mai mici motoare pentru camioane pe care Scania le oferă în ultimele decenii, atât în ceea ce priveşte capacitatea cilindrică, cât şi dimensiunile exterioare. Ele se adaugă celor 15 motoare Euro 6 introduse până acum în noua generaţie de camioane Scania, cu puteri de la 280 la 730 CP, pe baza a trei familii diferite de motoare (9, 13 şi 16 litri). A patra familie, care cuprinde motoare cu o capacitate de 6,7 litri, se pretează mai ales pentru activităţi precum distribuţia de mărfuri şi colectarea deşeurilor.
“Cu noua noastră familie de motoare, lărgim semnificativ oferta pentru numărul în creștere de clienţi care au ca mediu de lucru principal orașul. Caracteristici precum o reducere a masei cu 360 kg şi o reducere semnificativă a consumului de combustibil răspund nevoilor de soluții sustenabile de transport tipice oraşelor în dezvoltare. Dar, în ciuda formatului, acest lucru nu înseamnă că am făcut concesii în ceea ce privește caracteristicile tipice ale Scania, precum performanţa, robusteţea şi fiabilitatea”, a declarat Henrik Eng, Director de Produse Urbane al Scania Trucks.
Noua configuraţie cu 6 cilindri în linie a fost creată împreună cu Cummins, un partener tradițional al Scania în dezvoltarea motoarelor şi componentelor. Motorul are un turbocompresor cu geometrie fixă și folosește doar reducţia catalitică selectivă (SCR) pentru post-tratarea gazelor de eşapament. În stilul tipic al Scania, noile motoare oferă cuplul maxim încă de la 1.050 rpm și până la 1.600 rpm, fap ce asigură o manevrabilitate foarte bună şi potenţial de a economisi combustibil. În plus, la fel ca fraţii săi mai mari, funcţionează cu ulei cu frecare redusă, care contribuie la un consum extrem de mic de combustibil.

Masă mică

Comparativ cu binecunoscuta familie Scania cu 5 cilindri, DC09 – aceasta fiind în mod normal prima alegere a multor clienţi pentru activităţile lor şi pentru tipul de operare la care este adaptat DC07 – reducerea masei este semnificativă. Diferența ajunge la 360 kg, care pot fi transformată în sarcină utilă. Astfel, nimic nu vă poate împiedica să conduceţi vehicule de 28 tone cu noul motor de 7 litri.

“Comparaţiile cu DC09 sunt relevante, dar, dacă trebuie să încărcaţi mereu la maxim un vehicul cu trei punţi, motorul mai mare şi caracteristicile pe care le oferă acesta sunt probabil cea mai bună alegere. Ar trebui să vă gândiţi mai bine la un vehicul de distribuţie care ar putea începe ziua cu o masă totală de 18 tone, dar care va scădea curând la 10-12 tone, după ce a făcut câteva livrări. Atunci nu este înţelept să aveţi un motor cu o performanţă inutil de mare”, a explicat Eng.

Tunel motor amplasat mai jos
Introducerea motorului DC07 înseamnă şi că puteţi comanda acum cabina P cu un tunel motor amplasat mai jos cu 95 mm, deoarece noul motor are nevoie de spaţiu mai mic. Diferenţa înseamnă că acum cabina devine clar mai aerisită şi există spaţiu mai mare de mişcare. Tunelul amplasat mai jos permite cabinelor P să aibă aceleaşi compartimente de depozitare precum cabinele G, dar există şi noi opţiuni pentru configurarea spaţiilor de depozitare şi a cuşetelor în spate.

Familia DC07 Putere maximă Cuplu maxim
DC07 111 220 CP la 1900 rpm 1000 Nm la 1050-1500 rpm
DC07 112 250 CP la 1900 rpm 1100 Nm la 1050-1550 rpm
DC07 113 280 CP la 1900 rpm 1200 Nm la 1050-1600 rpm

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...

Bosch
Industrie auto

Bosch mizează pe modelul învățământului dual și crește numărul oportunităților pentru elevi

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, aniversează peste zece...

autonome
Industrie auto

Conducere autonomă. Renault, viziune pragmatică asupra tehnologiei

Compania franceză are viziuni diferite privind implementarea conducerii autonome. În cazul autoturismelor,...