85% din creditele auto, utilizate pentru achiziţia de maşini noi

Instituţiile Financiare Nebancare (IFN) au acordat anul trecut credite de consum în valoare de 522 milioane euro, în crestere cu 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Creditele auto au fost destinate în proporţie de 85% achiziţiei de vehicule noi, iar 15% cumpărării de vehicule second hand.



creditele-auto-achizitia-de-masini-noi-floteauto

Creditele destinate consumului personal acordate de IFN-urile membre ale Asociaţiei Societăţilor Financiare – ALB reprezintă 90% din total, respectiv 472 milioane euro, in timp ce creditele industriale reprezintă 7% (35 milioane euro), iar creditele auto 3% (15 milioane euro).

creditele-auto-achizitia-de-masini-noi-floteauto
Creditele auto au însumat un sold de 15 mil. de euro

În domeniul creditelor destinate consumului personal, creditele de tip revolving (inclusiv cardurile de credit) au o pondere de 49%, împrumuturile de tip nevoi personale deţin o cotă de 40%, iar credite la POS, 11%.

Creditele auto acordate de companiile de credit de consum membre ALB au fost destinate în proportie de 85% achiziţiei de vehicule noi, iar 15% achiziţiei de vehicule second hand.

Din punctul de vedere al valorii finanţării, 36% au fost credite până la maxim 1.000 euro, 42% între 1000 şi 5.000 euro, 12% între 5.000 şi 10.000 euro şi 10% mai mult de 10.000 euro.

 

În ceea ce priveşte clasificarea pe categorii de vârsta ale debitorilor, 31% au fost acordate persoanelor care au peste 55 de ani, 25% persoanelor cu vârste cuprinse între 35 şi 45 de ani, 22% persoanelor cu vârste cuprinse între 45 şi 55 de ani, 19% persoanelor cu vârste cuprinse între 25 şi 35 de ani şi doar 3% persoanelor sub 25 de ani.

Din totalul finanţărilor acordate în functie de gen şi din punctul de vedere al situatiei civile a clienţilor 53% au fost credite pentru persoane de sex masculin şi 47% pentru persoane de sex feminin, din care 64% declară că sunt căsătoriţi şi 36% necăsătoriţi.

În funcţie de nivelul de educaţie, 51% au fost credite acordate persoanelor cu studii medii, 35% persoanelor cu studii superioare şi 14% persoanelor cu studii elementare.

Venitul net al clientului IFN care a accesat un credit de consum este cuprins între 501 şi 1.000 lei în proporţie de 51%, între 1.001 şi 1.500 lei în proportie de 23%, fiind urmat de veniturile între 1.501 şi 2.000 lei în proportie de 9%. 5% înregistrează un venit între 2001 şi 2.500 lei, 6% declară venituri nete de peste 2.500 lei, iar 6% au venituri mai mici de 500 lei.

ALB reprezintă 77% din totalul pieţei creditului de consum IFN din Romania şi este membră a Federatiei Creditului de Consum din Europa – Eurofinas.

 

 

 

Adaugati comentariu