Transferul de pe șosele pe calea ferată și pe căile navigabile interioare a unei părți substanțiale, de 75%, din transportul de marfă este obiectivul stabilit de Pactul verde european (Green Deal), un program care urmărește adaptarea politicilor Uniunii Europene la noile condiții climatice, energetice, de transport și impozitare pentru a reduce emisiile nete de gaze cu efect de seră (GES).
Având în vedere că actuala directivă privind transportul combinat, ce datează din 1992, a devenit „învechită și ineficientă”, Comisia Europeană a lansat o consultare în vederea modificării regulilor în transportul combinat, astfel încât acestea să răspundă mai bine noilor ambiții climatice ale UE.
În studiul său de impact, Comisia Europeană constată că stimulentele actuale pentru a încuraja operatorii să utilizeze moduri de transport durabile rămân insuficiente.
Totodată, Executivul comunitar a mai observat că o serie de costuri externe ale schimbării modale nu sunt internalizate și că transportul feroviar sau fluvial prezintă dezavantaje în ceea ce privește timpul și costurile de transbordare, fără a menționa eșecurile privind schimbul de informații între terminale, care împiedică buna funcționare a transportului intermodal.
Potrivit Comisiei Europene, pentru moment, pe distanțe scurte și medii, transportul de marfă rutier rămâne mai ieftin și mai rapid.
Obiectivul Executivului comunitar este de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu 55% până în 2030.
CITEȘTE ȘI:
ANAF extinde cu 6 luni perioada de grație pentru D-406, Fișierul Standard de Control Fiscal (SAF-T)
Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru pasageri au crescut cu 7,7% în S1 2021
Comentați?