Advertisement

germania
Home Miscellanea Business 68% dintre producătorii și furnizorii auto din Germania intenționează să facă disponibilizări în 2025

68% dintre producătorii și furnizorii auto din Germania intenționează să facă disponibilizări în 2025

Presiunea economică crescută determină tot mai multe companii din Germania să adopte măsuri drastice de eficientizare. Potrivit unui studiu realizat de compania internațională de consultanță în management Horváth, 68% dintre producătorii și furnizorii din industria auto intenționează să facă disponibilizări în 2025.

Cele mai afectate sunt companiile industriale din sudul Germaniei, în special din domeniile ingineriei mecanice și industriei auto, unde pesimismul legat de evoluția economică este în creștere. În acest context, 71% dintre companii anticipează reduceri ale bonusurilor și ale componentelor salariale variabile, iar 61% iau în calcul relocarea unităților de producție în afara Germaniei pentru a-și păstra competitivitatea.

Pe fondul presiunii ridicate asupra costurilor și al climatului economic tensionat, companiile din Germania adoptă măsuri de restructurare operațională, vizând economii medii de aproximativ 16%. Pe lângă industria auto, unde intențiile de restructurare sunt cele mai accentuate, și alte sectoare implementează măsuri similare: 58% dintre companii reduc bonusurile sau componentele salariale variabile, 53% renunță la majorările salariale și introduc scheme de pensionare anticipată, iar 51% analizează relocarea activităților în străinătate. Aproape jumătate (44%) iau în considerare implementarea programelor de muncă cu normă redusă.

Totodată, peste 40% dintre companii nu exclud măsuri mai drastice, precum închiderea completă a unor unități, reducerea personalului de conducere sau eliminarea posibilității de a lucra de la distanță.

În privința zonelor de optimizare a costurilor, companiile văd cel mai mare potențial în reducerea costurilor de producție (49%), a costurilor pentru materiale (47%) și a costurilor cu personalul administrativ (39%). În industria logistică, accentul este pus pe eficientizarea costurilor cu personalul administrativ (54%), în timp ce industria auto vizează în principal scăderea costurilor de producție, inclusiv cele salariale (52%).

„Majoritatea firmelor mizează pe pârghii clasice, precum tăierile de costuri operaționale și relocările. Totuși, succesul sustenabil necesită nu doar eficientizare, ci și investiții direcționate în inovație și transformare. Acesta este focusul abordării integrate pe care o propunem companiilor prin intermediul Horváth”, consideră Mihai Nirișteanu, Principal, Horváth România.

„În contextul restructurărilor anunțate, România — parte importantă a lanțului de aprovizionare auto european — ar putea resimți efectele negative asupra comenzilor și investițiilor. Industria auto românească este strâns legată de cea germană, atât prin exporturi directe, cât și prin furnizarea de componente și servicii de inginerie. Astfel, reducerile de personal și relocările anunțate de companiile germane pot afecta negativ comenzile și investițiile în România”, a adăugat Mihai Nirișteanu.

Sondajul Horváth a fost realizat la finalul primului trimestru din 2025 și a inclus 200 de directori executivi din industrii precum producție, transport și logistică, cu sediul în Germania. Au fost vizate companii cu venituri anuale de minimum 200 de milioane de euro și peste 200 de angajați.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

8 milioane de mașini Dacia au fost asamblate la uzina din Mioveni

 

Polonia lansează programe majore de finanțare a infrastructurii de încărcare a vehiculelor electrice

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutoturismeBusiness

Consiliul Concurenței a efectuat inspecții inopinate la marii importatori auto

Consiliul Concurenței a efectuat inspecții inopinate la sediile a șase importatori auto...

toyota
Analize de piațăBusiness

De ce Toyota rămâne cel mai profitabil producător auto din lume

Profitul net al constructorului auto japonez Toyota în anul fiscal 2024 –...

bosch
BusinessIndustrie auto

Bosch se bazează pe punctele sale forte în calitate de lider tehnologic

Grupul Bosch își continuă ambițioasa strategie pentru 2030, de a-și consolida poziția...

emisiile
Industrie autoJuridic

Emisiile de CO2: PE accelerează votul privind măsurile de flexibilitate pentru producătorii auto

Deputații europeni au convenit să utilizeze procedura de urgență pentru modificarea standardelor...