5 priorităţi pentru executivii din industria auto

Executivii de top din industria auto de la nivel global se confruntă cu provocări semnificative în obţinerea creşterii şi a avantajelor competitive pentru companiile lor. Pentru ei, principalele îngrijorări şi priorităţi sunt reprezentate de volatilitatea pieţei, implementarea iniţiativelor tehnologice şi asigurarea competenţelor potrivite.



5-prioritati-pentru-executivii-industria-auto-floteauto

Conform celui de-al treilea studiu anual efectuat de divizia Global Automotive and Transportation din cadrul EY, “Changing lanes 2015-16: the automotive C-suite’s agenda”, directorii executivi sunt preocupaţi de capacitatea companiilor lor de a răspunde eficient provocărilor generate de pieţele emergente, de Zona Euro şi volatilitatea politică, de implementarea de iniţiative operaţionale cheie, dar şi de atragerea şi reţinerea de talente.

Jucătorii din industria auto sunt nevoiţi să acţioneze rapid pentru a stimula convergenţa dintre conectivitate, mobilitate şi securitate IT şi adoptarea de instrumente de analiză şi management al datelor pentru a obţine eficienţa operaţională. De asemenea, ei au ca provocare generarea unei capacităţi de răspuns rapid la modificările relaţiei cu clienţii şi a unei noi experienţei de vânzare, aspect decisiv în construirea şi păstrarea loialităţii faţă de brand. De altfel acest lucru a fost evidenţiat şi de studiul nostru privind experienţa de cumpărare a automobilelor în România”, conchide, Elena Badea, director de marketing la EY România.

Raportul, bazat pe un sondaj derulat în rândul a 125 de respondenţi, inclusiv directori executivi din industria auto şi parteneri seniori ai EY, identifică principalele cinci priorităţi ale directorilor executivi pentru următoarele 18 luni:

 

1. Confruntarea cu volatilitatea: Volatilitatea este aşteptată să continue pe piaţa auto, fiind generată mai ales de descreşterea cererii pe pieţele emergente şi de instabilitatea politică. 63% dintre respondenţi se confruntă cu problemele generate de descreşterea cererii pe pieţele emergente, dar şi cu incertitudinile legate de Zona Euro. 80% consideră că organizaţia lor nu este pregătită să răspundă eficient în astfel de situaţii.

5-prioritati-pentru-executivii-industria-auto-floteauto
Principalele îngrijorări şi priorităţi ale managerilor din industria auto sunt reprezentate de volatilitatea pieţei, implementarea iniţiativelor tehnologice şi asigurarea competenţelor potrivite

2. Evidenţierea valorii vehiculelor: Există un consens (71% dintre respondenţi) privind valoarea caracteristicilor şi funcţionalităţilor avansate ale automobilelor (conectivitate, asistenţă la condus, sistem de propulsie) care contribuie la creşterea loialităţii, 39% dintre respondenţi considerând că au produsele cu care să satisfacă nevoile clienţilor. De asemenea, se înregistrează o mai bună conştientizare a rolului important pe care îl deţine furnizarea de experienţe ireproşabile clienţilor atât în mediul digital, cât şi în cadrul magazinelor, precum şi dezvoltarea de resurse online care să influenţeze alegerea, să atragă şi să fidelizeze clienţii. 71% dintre respondenţi se aşteaptă ca exigenţele cu privire le experienţe digitale să susţină propunerile lor de valoare. Cu toate acestea, doar 13% din respondenţi se simt bine pregătiţi să investească în mediul digital pentru a îmbunătăţi experienţa de cumpărare a clienţilor.

 

3. Obţinerea avantajelor competitive: Penetrarea şi extinderea pe piaţă, deţinerea de patente de inovaţie şi implementarea unui proces eficient de dezvoltare strategică domină partea de sus a listei de iniţiative strategice prin care directorii executivi intenţionează să obţină avantaje competitive. Cu toate acestea, 73% consideră că organizaţiile lor nu sunt suficient de bine pregătite pentru a implementa iniţiative strategice prin care să obţină avantaje competitive.

Conform concluziilor raportului, pentru reducerea acestul decalaj, este important să se dezvolte un model de business bazat pe parteneriate cu dezvoltatorii de tehnologie din cadrul şi dinafara industriei auto pentru creşterea vitezei de inovare şi pentru optimizarea strategiilor digitale (prin instrumente de analiză a consumatorului). Iar primii care vor avansa în această direcţie trebuie să profite la maxim de această mică fereastra de oportunitate pentru a capitaliza diferenţierea, prin extinderea pieţei/segmentului sau prin strategii de marketing inovatoare.

 

4. Îmbunătăţirea eficienţei operaţionale: 84% la sută dintre respondenţi menţionează concentrarea puternică pe managementul şi analiza datelor ca având un rol foarte important pentru eficienţa operaţională şi pentru obţinerea performanţelor financiare. Cu toate acestea, doar 12% dintre respondenţi au declarat că au încredere în capacitatea organizaţiei lor de a pune în practică asemenea planuri.

 

5. Asigurarea accesului la resurse: 73% la sută dintre respondenţi consideră că accesul la resurse este esenţial pentru a genera avantaj competitiv şi pentru continuitatea afacerii. Angajaţii valoroşi (talentele) ocupă prima poziţie în topul listei de resurse, urmate de capital/infrastructură şi de tehnologie. Iar asigurarea acestor resurse continuă să reprezinte o provocare pentru cea mai mare parte a industriei, 83% dintre respondenţi considerând că nu sunt bine pregătiţi în acest sens.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, luna martie 2015)

 

Adaugati comentariu