Advertisement

Chiribiș - Biharia
Home Infrastructură 5 oferte pentru construcția secțiunii Chiribiș – Biharia. A 4-a licitație

5 oferte pentru construcția secțiunii Chiribiș – Biharia. A 4-a licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit 5 oferte pentru proiectarea și execuția lucrărilor de construcție a secțiunii Chiribiș – Biharia, parte din Autostrada Transilvania.

Până la termenul limită au depus oferte următorii operatori economici:

  1. Construcții Erbașu
  2. Asocierea Duna Group International kft – Ing Service – Duna Constructii Ro
  3. Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret
  4. Asocierea Precon Transilvania – Citadina 98
  5. Asocierea Strabag – Antrepriza de Reparatii si Lucrari Arl Cluj

Valoarea estimată a contractului este de 877.8 milioane de lei fără TVA.

Perioada de proiectare și execuție a contractului este de 24 de luni din care, 6 luni perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de minim 5 ani, aceasta putând fi majorată de ofertanți până la maxim 10 ani.

Potrivit CNAIR. în perioada următoare, Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice.

Traseul secțiunii Chiribiş – Biharia

Secțiunea Chiribiş – Biharia (3C2) face parte din tronsonul 3C Suplacu de Barcău – Borş al Autostrăzii Transilvania, alături de 3C1 Suplacu de Barcău – Chiribiş (26,35 km), aflat în construcție, și 3C3 Biharia – Borş (5,35 km), deschis circulației rutiere în septembrie 2020, odată cu inaugurarea noului punct de trecere a frontierei, Borş II.

Segmentul de autostradă se află între km 30+550 și km 59+100 (28,55 km), începe în zona localitatii Sînlazar (intersecția cu drumul național DN 19E) și tranzitează o zonă de câmpie, între localitățile Mișca și Chislaz, unde DN 19E (Chiribiș – Salard – Biharia) a fost deviat în lungul autostrăzii, pe o lungime de 4,2 km.

Traseul continuă la sud de localitatea Poclusa de Barcău, se înscrie din nou în lungul DN 19 E, între localitățile Sarsig și Haucești și intersectează DJ 767 (Tiglead – DN 19E), la km 39+950. La km 40+980, traseul autostrăzii trece prin aria protejată Fegernic, pe o lungime de aproximativ l00 m, iar la km 41+319 intersectează DC 42.

Ulterior, traseul autostrăzii ocolește la nord localitatea Fegernic, iar la km 48+500 se intersectează cu un drum local situat la sud de localitatea Sălard. În continuare, șoseaua se va îndrepta spre granița româno-ungară, intersectând DN 19 E, la km 55+100, drum național ce va fi deviat de la traseul existent pe o lungime de 1,8 km.

Pentru Chiribiș – Biharia, contractul a fost reziliat de 3 ori

În luna mai 2022, CNAIR a reziliat pentru a treia oară contractul pentru secţiunea Chiribiş – Biharia, ca urmare a blocajului generat de constructor, care nu a reuşit să predea un Proiect Tehnic conform. Contractul a fost semnat în anul 2020, iar construcţia ar fi trebuit să fie finalizată până la sfârşitul acestui an.

Lucrările pe lotul Chiribiş – Biharia au fost demarate în 2004 de către compania americană Bechtel, apoi au fost reziliate în 2013, pentru a fi din nou contractate, în 2015, cu spaniolii de la Corsan-Corviam și iar reziliate, în 2016, din cauză că nici acest antreprenor n-a făcut practic nimic.

Apoi în august 2017, secțiunea se licitează din nou și după 3 (trei!) ani se semnează contractul, în iulie 2020, cu românii de la Asocierea Trameco – Vahostav – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings.

Contractul a avut o valoare de 326,5 milioane de lei și prevedea 6 luni etapa de proiectare și 18 luni, cea de execuție.

Fostul constructor a spus că diferențele din teren față de expertiza CNAIR sunt majore și a cerut peste 130 milioane de lei pentru lucrări suplimentare (40% din contract).

”Ne întrebăm, retoric, când a ofertat la 72% din prețul estimat de CNAIR și ulterior a semnat, oare nu putea să anticipeze problemele? Culmea coincidenței, 326 milioane (valoarea contractului) plus 130 (suplimentarea invocată) înseamnă 456 milioane, adică practic costul estimat de CNAIR în licitația din 2017. Acum există două soluții. Antreprenorul renunță la (o parte din) pretenții și se ajunge la o sumă de compromis care poate fi adiționată legal la contract sau se execută ce s-a licitat (cu unele modificări nesemnificative) și celelalte lucrări se scot separat la (încă o) licitație. Sau, desigur, se reziliază. A treia oară. Urmând, evident, încă niște ani de birocrație și degradări care vor crește și mai mult prețul final! Cerem responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Ministerul Transporturilor si Infrastructurii România să tranșeze situația în cel mai scurt timp ca să putem finaliza acest segment blestemat până în 2024, la 20 (douăzeci) de ani de la prima lopată!”, comentau situația, în 2021, reprezentanții Asociației Pro Infratsructura.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Contract pentru modernizarea DJ 102I Valea Doftanei – Brădet, alternativă la DN 1 și DN 1A

CE propune introducerea unui permis de conducere digital valabil în întreaga UE

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...