5 METODE cu ajutorul cărora mașina ta NU va consuma mai mult decât trebuie. Cheltuielile cu combustibilul pentru șoferii din România se situează la niveluri destul de înalte, chiar dacă în ultima vreme au avut loc scăderi de prețuri la benzină și motorină. Diferența mare între salariul mediu al românilor și cel al locuitorilor altor state din vest face ca procentul din venitul total destinat aprovizionării cu combustibil să fie destul de mare.
Din această cauză, tot mai mulți români caută metode prin care să micșoreze consumul de carburant și să scoată automat mai puțini bani din buzunar.
5 METODE cu ajutorul cărora mașina ta NU va consuma mai mult decât trebuie
Una dintre cele mai bune soluții este înlocuirea mașinii vechi, mai puțin eficiente, cu una nouă, care încorporează tehnologii moderne pentru micșorarea consumului. Acest lucru, din păcate, nu este ușor de pus în practică pentru majoritatea, deoarece o astfel de mașină costă mult. Din fericire, există și alte metode care pot fi aplicate cu cheltuieli minime sau fără nicio cheltuială, metode ce permit scăderea cu un procent apreciabil a cantității de combustibil.
Iată 5 soluții ușor de pus în practică în vedere micșorării consumului
1. Un lucru neștiut de mulți este faptul că anvelopele pot influența consumul mediu al autoturismului. Chiar dacă sunt noi, nu înseamnă că au aceeași eficiență, indiferent de tipul și de marca lor. Există câteva tipuri de anvelope care încorporează ultimele descoperiri în acest domeniu și care au un indice de eficiență ridicat, marcat pe eticheta cu informații printr-o literă de la A la G;
2. Stilul de condus agresiv, cu accelerări susținute și frânări care duc la pierderea momentului, este dăunător consumului mediu. Șoferii care conduc în acest fel, mai ales în orașe, unde aglomerația și numărul mare de semafoare nu permit atingerea unei viteze constante, trebuie să oprească mai des la benzinărie și să cheltuiască mai mult pentru parcurgerea aceluiași număr de kilometri. Specialiștii din domeniu recomandă accelerarea lentă și folosirea frânei de motor oricând este posibil;
3. Frecarea cu aerul, deși pare de neglijat, influențează într-un mod evident consumul. Acest lucru se poate observa mai ales în cazul mașinilor înalte, care au aerodinamică scăzută. În acest caz poate fi aleasă soluția rulării în spatele unui autocamion care creează o zonă de presiune scăzută, ceea ce va duce la scăderea frecării cu aerului și la un consum mediu, mult redus;
Starea tehnică a automobilului poate influența și ea consumul mediu
4. Starea tehnică a automobilului poate influența și ea consumul mediu.În cazuri extreme, când sistemele nu sunt întreținute într-un mod optim, consumul mediu poate să se dubleze față de cel inițial, atunci când mașina era nouă. De multe ori, problema poate fi minoră și se poate rezolva printr-o vizită la mecanic;
5. Turația motorului influențează și ea cantitatea de combustibil consumată. De regulă, cu cât turația la mașina este mai mare, mai ales când depășește 3000 rpm, cu atât consumul este mai mare. Ideal ar fi ca turația să fie păstrată cât mai constant, la nivelul potrivit, de regulă, între 1700 și 2500 rpm. Schimbarea corectă a vitezelor poate asigura acest deziderat, chiar dacă unii ar spune că în acest fel se pierde din plăcerea condusului.
În concluzie, consumul de combustibil nu trebuie să fie împovărător, ci poate fi ținut sub control prin aplicarea unor soluții la îndemână pentru toată lumea. Fiecare șofer trebuie să-și creeze un stil de condus care să facă vizitele la peco cât mai rare cu putință.
Comentați?