toyota auris hybrid test consum - floteauto 1
Home Piaţa auto Autoturisme Test de consum: Toyota Auris Hybrid, pentru drumuri lungi și economice

Test de consum: Toyota Auris Hybrid, pentru drumuri lungi și economice

Ai o „armată“ de agenți de vânzare și de manageri de zonă, ale căror  deplasări permanente prin țară necesită o flotă de mașini diesel, care să consume puțin și care… Sau poate nu? Exact, nu ai neapărată nevoie de mașini diesel. Pentru că există economica și ecologica Toyota Auris Hybrid.

toyota auris hybrid test consum - floteauto 1
Toyota Auris Hybrid, zorii unei noi ere care să disipeze ceața propulsiei convenționale…

Pentru a vedea dacă o mașină hibridă se dovedește o alternativă serioasă la mașinile diesel moderne, similare ca performanțe și prețuri, am ales să joc rolul unui agent care traversează România pe un traseu care combină de minune cam orice tip de drum asfaltat întâlnit în spațiul carpato-danubiano-pontic. Iar obiectul experimentului l-a constituit Toyota Auris Hybrid, o compactă foarte potrivită pentru alergătură extraurbană.

Paralele cu rivalii diesel

Față de versiunile similare pe benzină, cele diesel sunt mult mai avantajoase la drum lung: consumă clar mai puțin, cuplul motor mai bun și obținut la turații joase asigură reprize puternice (necesare la depășiri), iar diferența de preț se amortizează relativ repede dacă se merge mai mult. Există, însă, și dezavantaje: zgomotul strident al motorului contribuie la creșterea nivelului oboselii, întreținerea este mai scumpă, iar fiabilitatea tehnologiei common-rail este cam sensibilă în condițiile de exploatare de la noi din țară.

toyota auris hybrid test consum - floteauto 2
Nivelul de echipare de bază al lui Toyota Auris Hybrid este Luna, care oferă un raport preț/echipare excelent în clasa compactă, foarte competitiv comparativ cu rivalii diesel din segment.

Auris Hybrid elimină din start aceste dezavantaje: nivelul sonor e imperceptibil, doar la accelerații fiind clar că nu avem un diesel sub capotă; cheltuielile de întreținere sunt aproape jumătate din cele ale unui diesel; Prius (a cărui tehnologie hibridă e folosită de Auris) a demonstrat până acum o fiabilitate exemplară, mult peste a oricărui diesel. Cum rămâne cu avantajele modelelor diesel?

O compactă diesel cu performanțe similare e mai ieftină decât Auris Hybrid. Însă japoneza oferă standard cutie cu variație continuă CVT, deci, dacă facem comparația cu o compactă diesel având cutie automată, ajungem la prețuri asemănătoare, în condițiile în care și raportul preț/echipare este extrem de competitiv. Aportul motorului electric duce Auris Hybrid la același nivel de performanțe cu o compactă diesel similară ca putere, însă japoneza hibridă e mai confortabilă în stil rapid datorită cutiei CVT. Mai rămâne problema consumului, pe care mi-am propus să o rezolv în acest material.

Estimări și realitate

toyota auris hybrid test consum - floteauto 3
Un stil rapid nu înseamnă neapărat consum exagerat, mai ales în “Eco Mode”. La mers constant cu 130 km/h, consumul este la același nivel cu o mașină diesel din aceeași categorie.

După cum se poate observa în tabelul de date tehnice, Auris Hybrid promite un consum mixt de numai 3,8 litri/100 km. O valoare teoretică la nivelul oricărui alt model compact cu motorizare diesel și cutie manuală, dar mai bun decât al unei compacte diesel automate. Mă așteptam ca, în condiții reale, să obțin cu peste 1-1,5 litri/100 km mai mult. Mai ales că, în general, am adoptat un stil de condus specific agenților de vânzări presați de timp, în condiții de iarnă și frig.

Traseul București – Baia Mare nu privilegiază economia: o treime e format din autostrăzi, în rest având multe zone de viteză, dar și multe dealuri. La dus, am fost ceva mai precaut, pentru a observa mai bine consumul la anumite viteze. Însă, la întoarcere, am „birjărit“ mașina, cu efortul de a nu depăși (prea) mult limitele legale și ale bunului simț. Practic, diferența de 0,2 litri/100 km între dus și întors se explică prin viteza medie mai mare și stilul mai „agresiv“ la întoarcere.

De remarcat și consumul foarte decent la viteză de croazieră pe autostradă, cam la același nivel cu al modelelor diesel similare pe care le-am condus în aceleași condiții. La care mai adaug și traversarea dus-întors a muntelui virajat Gutâi (între Baia Mare și Sighetu Marmației, cu rampe ample și multe viraje ac de păr), într-un stil cuminte obținând o nesperată valoare de 4,3 litri/100 km.

Vezi aici detalierea jurnalului de bord (distanțe și consumuri)

Concluzia mea în urma acestui experiment este că, din punct de vedere al consumului scăzut, Toyota Auris Hybrid face față cu brio oricărui rival cu motorizare diesel cu putere similară. Ba chiar plusează cu un foarte bun confort indus de cutia CVT, dar și cu un consum urban imbatabil, datorită eficienței sistemului hibrid.

Caracteristici tehnice: Toyota Auris Hybrid

toyota auris hybrid test consum - floteauto 4
Pe dealurile virajate (de exemplu, Gutâi în Maramureș), aportul motorului electric asigură funcționarea optimă și economică a motorului pe benzină. Și în condiții de autostradă soluția hibridă își demonstrează eficiența.

Motor (combustibil): hibrid electric-benzină
Putere maximă combinată (CP): 136
Cuplu maxim motor benzină (Nm/rpm): 142/4.000
Cuplu maxim motor electric (Nm/rpm): 207
Transmisie: automată E-CVT
Dimensiuni auto (L/l/h – mm): 4.275/1.760/1.460
Volum portbagaj (l): 360
Masă proprie (kg): 1.385
Viteză maximă (km/h): 180
Demaraj 0-100 km/h (s): 10,9
Consum urban/extra/mixt (l/100 km): 3,7/3,7/3,8
Emisii CO2 (g/km) / Normă poluare: 87 / Euro 5
Preț de bază fără TVA / cu TVA (euro): 17.985 / 22.301

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

puncte de încărcare
Analize de piațăFlotă verde

ACEA: UE are nevoie de 8 ori mai multe puncte de încărcare pe an până în 2030

Un nou raport al Asociației Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA) dezvăluie un...

electrice
Flotă verde

Producătorii auto nu reușesc să livreze mașini electrice la prețuri accesibile

Doar 17% dintre mașinile electrice (BEV) vândute în Europa sunt în segmentul...

Flotă verdePiaţa auto

Ford E-Transit, actualizări importante

Ford Pro introduce opțiunea de autonomie extinsă pentru E-Transit și crește versatilitatea...

Carlos Tavares
Flotă verde

Carlos Tavares: ”Mașina electrică poate fi o soluție pentru unele societăți, dar nu pentru toate”

Carlos Tavares, CEO Stellantis, și-a reiterat punctul de vedere conform căruia mașina...