Modelul de vânzare directă Tesla pare un vis pentru toți producătorii. După o experiență inițială în Marea Britanie, producătorul suedez Volvo, subsidiară a grupului chinez Geely, intenționează să-și transfere vânzările către digital în Germania, din 2026. Această ambiție ridică, însă, problema contractelor cu rețelele de dealeri, în special contractul de agenție.
Germania ar fi în pole position pentru a adopta un model de vânzare directă de automobile prin canale digitale din 2026, adică în mai puțin de doi ani. Acest nou model de distribuție ar trebui apoi implementat în Suedia și Norvegia.
Axel Zurhausen, șeful vânzărilor online Volvo în Germania, a dezvăluit, citat de Automotive News, că „vânzările cu amănuntul ale Volvo în Germania au crescut cu 27%, până la 45.500 de unități, devenind a patra cea mai mare piață globală a producătorului auto după China, Statele Unite și Regatul Unit. Totuși, el recunoaște că această tranziție ar putea dura mai mult, deoarece va trebui să rezolve „transformarea tuturor aspectelor din procesul de cumpărare a mașinilor într-o rețea de 240 de puncte de vânzare cu amănuntul”.
Economisirea costurilor de distribuție: modelul Tesla
Volvo Car își propune să economisească costurile de distribuție prin luarea în considerare a unui model de vânzare directă, similar celui practicat de Tesla, care se descurcă fără o rețea de dealeri. Cu toate acestea, replicarea succesului Tesla se dovedește a fi o provocare semnificativă pentru mulți producători. Nu toate experiențele în acest domeniu au avut succes până acum. Acest fapt evidențiază importanța modelului contractual dintre producător și dealerii săi, în special contractul de agenție, la care companii precum Stellantis sau Volkswagen încă lucrează pentru a găsi cel mai bun mod de operare, în special în ceea ce privește partea de IT.
La fel ca toți ceilalți producători, Volvo Car se confruntă cu nevoia de a implementa o soluție eficientă de management IT pentru a valida comenzile și a asigura o monitorizare comercială adecvată. Dorința Volvo Cars de vânzări directe va trebui, așadar, coordonată cu dealerii, cel puțin pentru livrare, și se va realiza într-o formă contractuală care urmează să fie definită.
CITEȘTE ȘI:
În luna martie, va fi deschisă circulaţia pe Drumul Expres Oradea – A3
Codul Rutier, completat cu noi reglementări privind semnalizarea pe șosele
Comentați?