Continental furnizează tehnologii esențiale pentru ID.4. Aproape toate sistemele și funcțiile noului Volkswagen ID.4, câștigătorul Premiului Mașina Anului 2021, conțin idei, sisteme și soluții de la Continental – de la software și arhitectura centrală a computerului la frâne și management termic sofisticat, cum ar fi, de exemplu, cel pentru răcirea bateriilor. Așa cum a fost cazul ID.3, și ID.4, ale cărui prime modele au fost livrate clienților la sfârșitul lunii martie a acestui an, marchează un pas decisiv înainte pentru Continental într-o eră în care „e” în e-mobilitate reprezintă nu numai „electro”, ci și „fără emisii”.
„Vehiculele cu emisii zero reprezintă viitorul mobilității. Potențialul lor depășește cu mult conceptele inovatoare ale transmisiei. Mobilitatea cu neutralitate de carbon durabilă este posibilă numai prin conectivitate și siguranță cuprinzătoare. Un rol esențial în acest domeniu îl au tehnologiile revoluționare de la Continental, așa cum este demonstrat de contribuțiile noastre la ID.4″, a declarat dr. Ariane Reinhart, membru al Comitetului executiv, responsabil pentru sustenabilitate și resurse umane.
O parte din istoria e-mobility pentru VW ID.4 a fost scrisă la Iași, Sibiu și Timișoara. Specialiștii din centrele de cercetare și dezvoltare din cele trei locații au contribuit, prin echipe multidisciplinare la dezvoltarea mai multor tehnologii care se regăsesc în e-SUV-ul Volkswagen, precum unitatea de control al scaunelor, ICAS (In Car Aplication Server), unitatea de control al ușilor, radarul cu rază lungă de acțiune, unitatea de control al șasiului, precum și unitatea de control și actuator al senzorilor.
Printre funcționalitățile acestora se numără: “Flash over the air” (care permite actualizarea software-ului mașinii similar cu actualizările telefoanelor mobile), configurarea luminilor ambientale (atât cele interioare, cât și cele exterioare potrivit gustului clientului), recunoașterea șoferului pe baza cheii, configurarea comfortului și infotaimentului din mașină cu preferințele acestuia, adaptarea automată a vitezei mașinii și a distanței față de un vehicul aflat sau apărut brusc în față, precum și asistență la frânare de urgență (în cazul în care, spre
exemplu, în fața vehiculului apare brusc un alt autoturism, un biciclist sau un pieton).
Un răspuns rapid la transformarea fundamentală de pe piețele mobilității
„Compania Continental este foarte bine echipată pentru această transformare fundamentală a industriei. Cu soluțiile și produsele noastre, suntem deja pregătiți în mod ideal pentru cerințele speciale ale vehiculelor fără emisii și nu avem nevoie să reinventăm totul”, adaugă dr. Ariane Reinhart.
De exemplu, Continental este lider mondial în tehnologie în domenii precum managementul termic, anvelope de ultimă generație sau soluții de conectivitate – de asemenea pentru e- mobilitate. În ultimul an fiscal, Continental a generat vânzări de peste 800 de milioane de euro cu tehnologiile pentru o mobilitate fără emisii – de la anvelope pentru biciclete și sisteme de suspensie pneumatică pentru trenuri și tramvaie, management termic în vehicule electrice până la anvelope sau computere performante în vehicule electrice precum ID.4. Predicția lui Reinhart: „Vânzările generate vor crește pe termen mediu. Acesta este și motivul pentru care este atât de important să ne asigurăm că mobilitatea fără emisii este integral sustenabilă încă de la început”.
Continental pune în aplicare un traseu cuprinzător în direcția sustenabilității
„Pentru Continental, viitoarele afaceri sunt afaceri sustenabile”, a spus Reinhart. Compania de tehnologie a decis să pună în aplicare una dintre cele mai cuprinzătoare foi de parcurs pentru sustenabilitate în segmentul aprovizionării auto și pregătește calea către un nou punct global de referință a industriei.
O componentă cheie a acestui traseu vizează vehiculele fără emisii: începând din 2022, Continental își va desfășura fără emisii de carbon activitatea globală pentru mașini, autobuze, trenuri și alte vehicule cu emisii zero. Programul include nu numai producția proprie a Continental, ci se concentrează și pe etapele preliminare și reciclarea produselor la sfârșitul ciclului de viață. Pentru vehiculele fără emisii precum ID.4, Continental își va atinge deja obiectivul de neutralitate a emisiilor de carbon în cursul anului viitor. Conform previziunilor actuale, programul va neutraliza 500.000 până la 1.000.000 de tone de metri cubi de emisii CO2 cu ceea ce numim emisii negative până în 2022 – spre exemplu, prin reîmpădurire. În acest fel, compania ajută industria să realizeze o mobilitate totală fără emisii de carbon și stabilește o condiție esențială care permite producătorilor de automobile să își atingă obiectivele de neutralitate a carbonului.
Prin programul „Carbon-Neutral for Emission-Free Vehicles”, Continental își întărește poziția puternică pe o piața în creștere a mobilității fără emisii. În acest sens, inițiativa pentru vehiculele cu emisii de carbon zero este doar una dintre primele faze ale foii de parcurs globale cuprinzătoare a Continental pentru o economie sustenabilă, cu obiectivele de 100% neutralitate a carbonului, 100% mobilitate și industrie fără emisii, 100% economie circulară și 100% creare lanț valoric responsabil, toate acestea până cel târziu la sfârșitul anului 2050.
„Pentru a atinge obiectivele climatice de la Paris, sunt necesare două lucruri: o trecere completă la mobilitatea fără emisii și o afacere complet neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon”, a explicat dr. Steffen Schwartz-Höfler, șeful departamentului de sustenabilității în cadrul Continental.
Progresul anual este documentat clar în rapoartele anuale și rapoartele de sustenabilitate. Începând cu 2020, Continental achiziționează 100% din energia electrică necesară din surse regenerabile pentru centre de producție din întreaga lume și a stabilit sustenabilitate ca element al remunerației pe termen lung a directorilor săi.
CITEȘTE ȘI:
STB vrea sa renunțe la tariful de 1,3 lei/cursă. Propune un tarif de 3 lei/oră
BAAR: Costul mediu al reparaţiilor auto a crescut cu peste 8% în 2020
Posibile întreruperi sau funcționări cu intermitențe ale emiterii rovinietei și peajului
Comentați?