Advertisement

electrificarea flotelor corporative
Home Administrare flote Vehiculele electrice pot pierde până la 30% din autonomie pe vreme foarte caldă

Vehiculele electrice pot pierde până la 30% din autonomie pe vreme foarte caldă

Vehiculele electric nu își pierd din autonomie doar pe vreme extrem de rece, ci și atunci când este foarte cald. Vestea bună este că pierderea este limitată la 5% până la 32 °C. Vestea mai puțin bună este că aceasta crește rapid pe măsură ce devine tot mai cald, până la 31% la 38°C.

Aceste cifre sunt rezultatul datelor obținute și analizate de la peste 7.500 de vehicule electrice care au circulat în condiții reale, de către startup-ul american Recurrent.

Iată cum arată imaginea de ansamblu a pierderilor de autonomie în funcție de temperatură

  • 24° C – 0%
  • 27° C – 2,8%
  • 29° C – 3,5%
  • 32° C – 5%
  • 35° C – 15%
  • 38° C – 31%

După cum arată aceste cifre, pierderea de 5% este suficient de neglijabilă pentru a nu fi o problemă când afară sunt maximum 32° C. Temperaturile mai ridicate de acest nivel duc, însă, rapid la pierderi semnificative și potențial grave, de 30% la aproximativ 38° C.

De ce această pierdere bruscă? Cele mai noi vehicule electrice au de obicei sisteme robuste de management termic, care mențin bateriile reci și în siguranță, chiar și pe vreme caldă. Dar prea cald devine pur și simplu prea fierbinte.

Două lucruri de care șoferii trebuie să fie atenți când temperaturile cresc:

  • Încărcarea scăzută a bateriei. Acest lucru este riscant, deoarece managementul termic de care are nevoie bateria consumă și multă energie.
  • Vehiculul electric este parcat în soare puternic, pentru perioade prelungite. Acest lucru afectează mai mult bateria comparativ cu situația în care mașina stă în garaj sau la umbră.

În general, pierderea autonomiei este mai mică vara decât iarna. Acest lucru se datorează faptului că energia necesară pentru a atinge temperatura preferată în interiorul mașinii este mai mare iarna, din două motive:

  • Diferența dintre temperatura exterioară și temperatura interioară preferată este de obicei mai mare iarna.
  • Răcirea interiorului unui EV (prin aer condiționat) necesită mai puțină energie decât încălzirea acestuia (prin intermediul unui încălzitor cu rezistență).

Aerul condiționat al unui vehicul electric necesită mai puțină energie decât aerul condiționat al unui vehicul cu motor cu ardere internă, care produce cantități uriașe de căldură în exces.

Acest lucru explică de ce scăderea autonomiei rămâne relativ mică pe măsură ce temperaturile cresc (până la un punct). Cu toate acestea, câteva practici ajută la minimizarea și mai mult consumul de energie și pierderea de autonomie atunci când vremea devine (foarte) caldă:

  • Prerăciți interiorul mașinii electrice atunci când încă este conectată la priză. Acest lucru este deosebit de relevant, deoarece răcirea inițială necesită cea mai mare energie.
  • Utilizați parasolare în interior sau parcați la umbră pentru a minimiza nevoia de răcire.

De remarcat este faptul că rezultatele obţinute de studiul Recurrent sunt valori medi. Aceasta înseamnă că au „mediat” factorii precum comportamentul șoferului sau diferențele în consumul de energie. De altfel, nu s-a ținut cont nici de variația considerabilă dintre modele.

Cercetarea a constatat, de exemplu, că Nissan LEAF a pierdut 22% din autonomia maximă la 32°C, în timp ce Ford F-150 Lightning a pierdut doar 1% la aceeași temperatură.

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Miercuri încep lucrările de reparație pe Podul Giurgiu – Ruse. Durata estimată, 730 de zile

 

BYD va produce anual 150.000 de vehicule electrice în Turcia

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Administrare flote

Siguranță și fiabilitate pe șosea, la fiecare kilometru. Descoperă discurile de frână Knorr-Bremse!

Când citești aceste rânduri, peste 50 de milioane de discuri de frâne...

Flote Auto
Administrare flote

A apărut revista Flote Auto, iulie – august 2024

A apărut numărul 102 al revistei FLOTE AUTO, iulie – august 2024,...

Dataforce
Administrare flote

Responsabilitățile managerilor de flotă au devenit tot mai extinse și mai complexe. Studiu Dataforce

Aproximativ patru din cinci manageri de flotă spun că responsabilitațile lor au...

vacanța
Administrare flote

Problemele tehnice cu mașina nu trebuie să vă strice vacanța. Opt recomandări utile

Înainte de a pleca în vacanța de vară, mulți oameni sunt copleșiți...