Vânzările globale de vehicule electrice, în februarie 2025, au fost de 1,2 milioane de unități, în creștere cu aproape 50% față de februarie 2024, dar în scădere cu 3% față de ianuarie 2025, potrivit datelor publicate de compania americană de cercetare a pieței de profil, Rho Motion.
„A fost un început de an solid pentru vânzările de vehicule electrice la nivel global, cu o creștere de 50% în februarie, comparativ cu luna similară din anul precedent. O mare parte din creștere continuă să vină din China, care în acest an înregistrează o renaștere a mașinilor pur electrice, în comparație cu 2024, an de creștere pentru hibride. În pofida tarifelor mari, marca autohtonă BYD nu dă semne de încetinire a expansiunii naționale și internaționale”, a comentat managerul de date Rho Motion, Charles Lester.
Între timp, în Europa, vânzările de mașini electrice cu baterie au crescut cu 29% în luna februarie. ”Producătorii ar putea răsufla uşuraţi că UE a flexibilizat standardele de emisii, dar vor trebui totuşi să apese piciorul pe pedală pentru a evita amenzi mari”, a arătat Charles Lester.
Potrivit acestuia, America de Nord înregistrează o creștere constantă de 20%, șoferii americani profitând de ultimele luni în care se mai acordă reduceri fiscale la achiziția de mașini electrice.
Vânzările de vehicule electrice în perioada ianuarie-februarie 2025 față de ianuarie-februarie 2024:
– Global: 2,4 milioane de unități, creștere de 30%;
– China: 1,4 milioane de unități, +35%;
– UE și EFTA și Marea Britanie: 0,5 milioane de unități, +20%;
– SUA și Canada: 0,3 milioane de unități, +20%;
– Restul lumii: 0,2 milioane de unități, +35%;
Europa
Piața europeană de vehicule electrice a crescut cu 20% în primele două luni ale anului comparativ cu perioada similară din 2024, vânzările de vehicule electrice cu baterii (BEV) urcând cu 29%. Cu toate acestea, în intervalul analizat, piața de hibride plug-in (PHEV) a înregistrat un avans modest, de 2%.
Majoritatea piețelor europene au fost în creștere la începutul anului, cu excepția Franței, care rămâne în scădere din cauza introducerii unei taxe de greutate pentru PHEV. Aplicată din ianuarie 2025, taxa a dus la o scădere abruptă a vînzărilor pe acest segment, cu 48% de la începutul anului. În schimb, vânzările de BEV în Franța au crescut cu 1% în perioada ianuarie – februarie 2025.
Piața BEV din Germania și Marea Britanie continuă sî înregistreze vânzări puternice, în ambele țări acestea urcând cu peste 40%.
China
Piața chineză a crescut cu 76% în februarie 2025 față de aceeași lună a anului trecut. Cum Anul Nou chinezesc a fost la mijlocul lunii februarie în 2024, dar la începutul lunii februarie în 2025, comparația nu este relevantă. Însă vânzările de mașini electrice oricum continuă să crească, în primele 2 luni ale anului avansul fiind de 35%. Vânzările de mașini electrice cu baterii au urcat cu 46%, iar cele de hibride plug-in, cu 22%. BYD a vândut deja peste 130.000 de vehicule electrice în străinătate, în timp ce își continuă expansiunea globală.
America de Nord
Piața de vehicule electrice din America de Nord (SUA, Canada și Mexic) a crescut cu 20% la începutul anului. Piața mexicană s-a dublat, pe fondul creșterii importurilor de vehicule electrice din China, iar SUA au înregistrat o creștere de 28% a vânzărilor de vehicule electrice cu baterii.
Tesla, cel mai mare producător de mașini electrice cu baterie din SUA, a avut un început de an dificil, vânzările din ianuarie scăzând cu 47% în Europa (creșterea pieței – 33%) și cu 15% China (creșterea pieței – 16%). Vânzările Tesla în Franța, Germania, Marea Britanie și Belgia au fost grav afectate, înregistrând o scădere de 63%.
CITEȘTE ȘI:
Noul Mercedes-Benz CLA: acum și electric!
Tehnologia inovatoare Q4 debutează pe Alfa Romeo Junior
Comentați?