Potrivit unui sondaj realizat de compania de închirieri auto Enterprise, 54,3% dintre francezii care se află la volan din motive profesionale utilizează vehiculele personale, o practică care poate fi problematică, din cauza lipsei de rigoare în ceea ce privește întreținerea.
„Utilizarea unei mașini personale neîntreținute în scopuri profesionale reprezintă un risc real, atât pentru șofer, cât și pentru angajatorul său”, arată Enterprise.
Studiul relevă faptul că 54,3% dintre respondenți își folosesc vehiculul personal pentru călătoriile de afaceri, iar 18% aleg această soluție în 100% din cazuri. Alegerea este justificată mai ales de comoditatea acestui mod de călătorie (34% dintre respondenți), dar și de imposibilitatea de a ajunge la destinație doar cu mijloacele de transport în comun (27%).
Lipsa de întreținere …
Cu toate acestea, francezii nu par prea serioși cu privire la întreținerea vehiculelor personale. În timp ce 75% dintre respondenți au curățat exteriorul și interiorul vehiculului înainte de ultimele călătorii de afaceri, mult mai puțini s-au asigurat asigurat că luminile de frână (49%) și farurile (45%) funcționează corect. Și mai puțini au verificat nivelul de ulei (37%), au deschis capota (36%), au examinat anvelopele (35%) sau au verificat presiunea pneurilor (31%).
Una dintre concluziile sondajului arată că „28% dintre șoferii francezi recunosc că au întârziat deja la o întâlnire de afaceri – sau chiar au ratat una – din cauza unei probleme cu vehiculul lor”.
… și controlul vehiculelor personale
40% dintre respondenți spun că au în plan o călătorie de afaceri în următoarele șase luni, iar pentru 23% dintre aceștia motivul principal îl reprezintă o întâlnire cu clienții, la o distanță medie de 370 km. Cu toate acestea, majoritatea respondenților nu au planificat să-și verifice vehiculul personal utilizat în scopuri profesionale: nici frânele (69%), nici stopurile (67%), nici farurile (63%), nici anvelopele (55%), nici nivelul uleiului ( 53%) și nici presiunea pneurilor (44%).
„Chiar mai îngrijorător, 33% dintre șoferi spun că, în prezent, o lampă de avertizare este aprinsă pe tabloul de bord, iar, dintre aceștia, 43% nu intenționează să o verifice înainte de a face următoarea călătorie de afaceri”, mai arată compania de închiriere.
„Întrucât tot mai multe persoane lucrează de acasă și piața mașinilor second-hand merge destul de bine, mulți angajați se gândesc să cumpere un vehicul la mâna a doua și să îl utilizeze în scop de afaceri. Din păcate, există o lipsă reală de rigoare în ceea ce privește întreținerea pe termen lung, ceea ce nu este lipsit de consecințe pentru șofer și angajator”, menționează Guirec Grand Clément, director de operațiuni Enterprise France.
Potrivit sondajului, cele mai utilizate vehicule personale în scop de afaceri sunt cele cu motorizare clasică: 47% dintre respondenți dețin o mașină diesel și 41%, una pe benzină, comparativ cu doar 7% care conduc un hibrid non-plug-in și 5% un hibrid electric sau plug-in.
Sondajul a fost realizat pe un eșantion de 1.006 persoane.
CITEȘTE ȘI:
Ghid informativ pentru asiguraţii City Insurance, lansat de UNSAR ȘI BAAR
Comentați?