Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) semnalează faptul că proiectul de lege privind anularea unor obligaţii fiscale, printre care şi cele impuse diurnelor acordate şoferilor profesionişti de la firmele de transport, este abuziv şi creează un precedent periculos în nerespectarea legislaţiei fiscale.
UNTRR a semnalat încă de la finalul anului trecut abuzurile organelor de control care au recalificat retroactiv sumele acordate şoferilor cu titlu de diurnă neimpozabilă drept venituri de natură salarială şi, prin urmare, au calculat impozit pe veniturile din salarii, contribuţii sociale şi accesorii la toate aceste sume.

„Dacă măsura s-ar aplica la toată industria de transport ar însemna că Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) ar trebui să colecteze taxe şi impozite de la transportatori de 6 miliarde de euro, sumă care ar duce la falimentul întregii industrii şi cu consecinţe deosebit de grave pentru economia ţării”, spun reprezentanţii Uniunii.
UNTRR cere Guvernului şi Parlamentului să clarifice legislaţia în domeniu, deoarece diurna acordată şoferilor profesionişti nu poate fi încadrată în aceeaşi categorie cu sumele plătite angajaţilor pe drepturi de autor, PFA sau cu impunerea unor contribuţii sociale pentru dividende de câţiva lei.
Fără o clarificare a legislaţiei, această amnistie fiscală doar întăreşte poziţia Executivului că până acum diurna şoferilor a fost acordată nelegal.
Acest proiect este gândit pentru două categorii de contribuabili – cei supuşi unor abuzuri şi inechităţi şi unor aşa zişi evazionişti fiscali pentru care 1 iunie 2015 reprezintă momentul T”0”. Evident că transportatorii, în viziunea autorităţilor, sunt încadraţi în cea de-a doua categorie şi suntem demni de mila amnistiei. Această abordare arată faptul că orice lege existentă poate fi considerată inexistentă în orice moment şi toţi cei care au respectat legea respectivă pot fi consideraţi infractori. Noi ne dorim un moment T”0” la care legislaţia să devină clară, iar firmele de transport să-şi poată dezvolta afacerile fără să fie trimise în corzi de diferite modificări legislative care apar de pe o zi pe alta”, a declarat Radu Dinescu, secretar general UNTRR.
Aceasta precizează că plata diurnei (indemnizaţiei de delegare) către şoferii din transportul internaţional de mărfuri, pentru deplasările pe care aceştia le desfăşoară, a reprezentat o constantă în ultimii 25 de ani în România şi niciodată aceste sume nu au fost reîncadrate din punct de vedere fiscal ori supuse impozitelor, aceste sume reprezentând cheltuieli pentru hrană şi neprevăzute, şi nu venituri.
Comentați?