Tarifele de primă RCA pentru autovehiculele comerciale reflectă tarifele maximale aprobate prin HG, dar transportatorilor li se solicită de către asigurători, în mod nejustificat, o serie de documente suplimentare.
„Hotărârea de Guvern nr. 826/2016 prin care au fost stabilite, pentru o perioadă de 6 luni, tarifele maximale RCA a intrat astăzi, 18 noiembrie 2016, în vigoare, iar din informaţiile pe care le avem până în prezent tarifele RCA pentru autovehiculele comerciale reflectă tarifele maximale aprobate prin HG. Întrucât în acest moment asiguratorii solicită transportatorilor, în mod nejustificat, o serie de documente suplimentare, total nerelavante (copie conformă, autorizaţie de transport internaţional — document valabil numai pentru o cursă în afara UE) încurajăm transportatorii rutieri să semnaleze UNTRR orice nereguli apar în aplicarea OUG 54/2016 din partea societăţilor de asigurare spre a fi transmise către ASF, spre a fi aplicate întocmai prevederile legale”, afirmă Constantin Isac, vicepreşedintele Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), citat de Agerpres..
Totodată, UNTRR solicită Parlamentului o nouă lege a asigurărilor RCA care să fie elaborată şi finalizată în 3 luni după expirarea primelor 6 luni de plafonare a tarifelor, iar aceasta să ţină cont de toate problemele identificate pe perioada de aplicare a OUG 54/2016, astfel încât să îndrepte toate neajunsurile legislaţiei actuale.
Noua lege RCA va trebui să asigure transparenţă totală în privinţa modului de calcul al tarifelor de primă RCA ca tarife de referinţă pe toate categoriile de autovehicule deţinute de persoanele fizice şi juridice în raport cu daunalitatea înregistrată şi evoluţia pozitivă sau negativă a acesteia, să asigure compensarea directă şi să prevadă măsuri eficiente de creştere a gradului de cuprindere în asigurare”, a mai afirmat vicepreşedintele UNTRR, Constantin Isac.
Noile tarife RCA, adoptate la începutul lunii noiembrie în Guvern, au intrat în vigoare de vineri, 18 noiembrie, pentru o perioadă de şase luni, acestea urmând să fie aplicate de societăţile de asigurare care practică asigurarea obligatorie civilă auto pentru prejudicii produse terţelor persoane prin accidente de vehicule şi de tramvaie.
Comentați?