Advertisement

RCA
Home Administrare flote Asigurări UNSICAR: Înfiinţarea CEETAR va conduce la creşterea tarifelor poliţelor auto

UNSICAR: Înfiinţarea CEETAR va conduce la creşterea tarifelor poliţelor auto

UNSICAR – Uniunea Naţională a Intermediarilor şi Consultanţilor în Asigurări din România solicită Parlamentului respingerea proiectului de înfiinţare a Corpului Experţilor şi Evaluatorilor Tehnici Auto (CEETAR), având în vedere ca acesta se afla în dezbatere în comisiile de specialitate din Camera Deputaţilor.

„Demersul UNSICAR are ca unic obiectiv apărarea intereselor consumatorilor de produse de asigurare, clienţi ai brokerilor de asigurare. Proiectul de înfiinţare şi funcţionare a CEETAR prevede eliminarea activităţii de evaluare şi constatare a daunelor auto din piaţa de asigurări, deşi aceasta reprezintă, împreună cu plata efectivă a daunelor, esenţa industriei de asigurări. O astfel de prevedere ar conduce la crearea unei pieţe de monopol, care va avea efecte puternic negative asupra consumatorilor şi asupra pieţei de asigurări”, a transmis UNSICAR.

asf-proiecte-de-norma-ghid-asigurarile-rca-floteauto
Despăgubirile din zona auto sunt estimate, pentru 2014, la circa 700 milioane euro.

Conform Uniunii brokerilor, consumatorul produselor de asigurări auto va resimţi o creştere a tarifelor pentru poliţele RCA şi Casco, întrucât asigurătorii vor trebui să facă faţă unor costuri suplimentare şi semnificativ mai mari cu evaluarea şi constatarea daunelor, având în vedere că membrii CEETAR vor avea libertatea să îşi negocieze liber onorariul, aşa cum se arată în art. 27 paragraful (2) al proiectului de lege.

„Potrivit proiectului, CEETAR ar urma să fie o asociaţie privată, fără a fi menţionaţi membrii fondatori ai acestei organizaţii, ceea ce înseamnă, potrivit brokeri­lor, că nu s-ar supune legilor care guvernează piaţa de asigurări şi nu ar putea fi controlată, supravegheată şi reglementată de către Autoritatea de Supraveghere Financiară – ASF. Având în vedere că activitatea de despăgubire a clienţilor brokerilor şi companiilor de asigurare, cu toate etapele acesteia, este una proprie industriei de asigurări în orice piaţă din lume, CEETAR ar funcţiona în afara regulilor care guvernează piaţa de asigurări”, mai explica UNSICAR.

Uniunea mai precizează că, potrivit acestui proiect de lege, CEETAR va atesta, legitimiza şi va pregăti profesional evaluatorii, care nu vor avea voie să funcţioneze în afara acestei asociaţii şi care vor fi obligaţi să plătească o serie de taxe: de înscriere în asociaţie, de autorizare, de pregatire/testare periodică, cotizaţii anuale, procent stabilit de conducerea CEETAR pe categorii de experţi tehnici auto şi, pentru evaluatori, din tariful încasat.

Toate aceste taxe se vor regăsi într-un cost mai mare al serviciilor oferite clienţilor, care vor urma să fie suportate de industria de asigurări, care, la rândul ei, va fi obligată să crească tarifele pentru poliţele auto pentru a-şi acoperi cheltuielile suplimentare. Practic, se va crea un cerc vicios, care va conduce la o creştere a tarifelor asigurărilor auto, la o îngreunare şi birocratizare a procesului de despăgubire, care vor adânci nemulţumirile consumatorilor faţă de piaţa de asigurări”, conchide Uniunea.

Înregistrat la Senat pe 4 aprilie 2014, proiectul de lege privind CEETAR a fost respins, pe 24 februarie 2015, cu 65 de voturi împotriva, 46 pentru şi 2 abţineri. În prezent, proiectul a trecut la Camera Deputaţilor pentru dezbatere şi vot final.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

omniasig
Asigurări

Topul despăgubirilor plătite de Omniasig în baza polițelor RCA și Casco

Cea mai mare despăgubire plătită de Omniasig anul trecut în baza unei...

ASF
Asigurări

Discuții la ASF privind procesul de constatare și lichidare a daunelor. Au particiăpat și service-urile

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a organizat o primă întâlnire comună la...

Despăgubirile
AsigurăriJuridic

Decizie ICCJ: Despăgubirile datorate de asigurătorul RCA trebuie să reflecte costurile reale

Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a stabilit că despăgubirile datorate...

RCA
Asigurări

Aproape jumătate dintre mașinile cu dosare de daună RCA în 2024 au o vechime de peste 10 ani

Aproape jumătate (46%) dintre autovehiculele care au avut calculații pentru dosare RCA...