Advertisement

Satu Mare – Baia Mare
Home Infrastructură Un pas înainte pentru realizarea Drumului Expres Baia Mare – Satu Mare

Un pas înainte pentru realizarea Drumului Expres Baia Mare – Satu Mare

Proiectul Drumului Expres Baia Mare – Satu Mare a primit avizul de la Agenția Națională pentru Resurse Minerale, un document esențial pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate, așteptat de peste un an și jumătate.

Obținerea avizului de la ANRM este un pas important, dar nu singurul necesar pentru ca proiectul să devină realitate. În perioada următoare, administrația județeană se va concentra pe avizele de la Mediu și Ape, dar și pe procedura finală de avizare la CNAIR și Ministerul Transporturilor.

„Acesta este cel mai important proiect pentru Consiliul Județean Maramureș. Avem nevoie de un drum rapid care să ne lege de rețeaua de autostrăzi din Ungaria, iar investițiile din țara vecină avansează rapid. Centura Satu Mare este un exemplu de succes, iar noi trebuie să urmăm acest model pentru Centura Baia Mare și legătura spre Satu Mare”, a precizat președintele CJ Maramureș, Gabriel Zetea.

În prezent, Studiul de Fezabilitate al proiectului a fost blocat timp de peste doi ani, fără niciun progres în obținerea avizelor necesare. Consiliul Județean Maramureș își propune ca până la finalul anului 2025 să obțină toate avizele necesare, întreaga cerere de finanțare pentru a asigura eligibilitatea proiectului și sumă rezonabilă pentru realizarea celor 50 km de drum expres.

Traseul Drumului Expres Satu Mare – Baia Mare este următorul: Satu Mare (DN 19 din Varianta de ocolire a municipiului Satu Mare) – Botiz – Odoreu – Livada – Medieșu Aurit – Apa – Seini – Pomi – Ardusat – Recea – Tăuții Măgherăuș – Baia Mare (Bd. Independenței).

Proiectul mai include și execuția a 29 pasaje, 22 poduri, 8 noduri rutiere, 142 podețe, o parcare de scurtă durată, un spațiu de servicii, respectiv un centru de întreținere și coordonare a traficului.

Studiului de Fezabilitate trebuia finalizat în decembrie 2023.

Valoarea estimată a lucrărilor de construcție era estimată, în urmă cu doi ani, la 448,1 milioane euro (fără TVA).

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Compania Continental îl numește pe dr. Liviu Bălan în rolul de Head of Country al sectorului Automotive din România

 

T&E: Electrificarea flotelor reduce dependența de petrol și consolidează suveranitatea energetică a Europei

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Satu Mare
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Drumul Expres Satu Mare – granița cu Ungaria (Oar)

Antreprenorul român Construcții Erbașu a câștigăt licitația pentru construcția Drumului Expres Satu...

Ditrău - Grințieș
Infrastructură

Autostrada Unirii. Constructor desemnat pentru lotul Ditrău – Grințieș, cel mai lung de pe A8

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a atribuit contractul pentru proiectarea și...

Sărățeni - Joseni
Infrastructură

Autostrada Unirii A8. CNIR a atribuit contractul pentru construcția Lotului 1C Sărățeni – Joseni

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a atribuit, joi, Asocierii SA&PE Construct...

Grinţieş - Pipirig
Infrastructură

Autostrada Unirii A8. Două oferte pentru construcția Lotului 2B Grințieș – Pipirig

Compania Națională de Investiții Rutiere a primit, miercuri, două oferte de la...