Proiectul de lege privind promovarea transportului ecologic, depus în Parlament încă din primăvara anului trecut, a primit Raport favorabil de la deputaţii din comisiile pentru Administraţie publică, Mediu şi Transporturi. Acest lucru înseamnă că se propune adoptarea iniţiativei în forma adoptată de Senat.
În procesul legislativ, propunerea a fost deja adoptată de Senat, însă în Cameră a fost blocată timp de un an şi jumătate. Până la avizul favorabil al deputaţiilor din Comisia pentru mediu, iniţiativa a şapte parlamentari PSD şi PNL a primit aviz negativ din partea a trei comisii: juridică, de buget – finanţe şi industrie.
Concret, prin această propunere legislativă se intenţionează reducerea poluării din aglomerările urbane, reducerea consumului de benzină şi motorină, dar şi promovarea noilor tehnologii în transport.
Conform articolului 1, autorităţile publice locale, regiile autonome şi societăţile aflate în subordinea unităţilor administrativ-teritoriale vor achiziţiona, în proporţie de minimum 30% din necesarul de achiziţii viitoare, mijloace de transport pentru călători acţionate prin motoare cu propulsie electrică, tehnologii verzi de tipul Electrice, Hybrid, Hybrid Plug-In, Hydrogen (FCV), motoare cu propulsie pe gaz natural comprimat, motoare cu propulsie pe gaz natural lichefiat şi motoare cu propulsie pe biogaz.
Procentul va fi calculat din totalul numărului de autovehicule achiziţionate într-un an.
Conform iniţiativei, o cerinţă similară – minim 30% din necesarul de achiziţii viitoare – le va fi impusă, din 2020, şi societăţilor cu capital privat care furnizează servicii publice de transport local şi metropolitan sau în cadrul unei asociaţii de dezvoltare intercomunitară, inclusiv societăţilor de taxi.
De asemenea, conform proiectului de lege, 20% dintre autoturismele achiziţionate de autorităţile publice pentru deservirea parcului auto propriu vor fi acţionate prin tehnologii verzi de tipul Electrice, Hybrid, Hybrid Plug-In, Hydrogen (FCV).
Proiectul urmează să intre în dezbaterea plenului Camerei Deputaţilor, forul decizional.
În procesul legislativ, propunerea a fost adoptată de Senat în aprilie 2016, însă, ulterior, în Cameră, a fost blocată timp de un an şi jumătate. Până la Raportul favorabil al deputaţiilor din comisiile pentru Administraţie publică, Mediu şi Transporturi, iniţiativa legislativă a unui număr de şapte parlamentari PSD şi PNL, a primit aviz negativ din partea comisiilor Juridică, Buget – finanţe şi Industrie. Nici Guvernul nu susţine proiectul.
Comentați?