Advertisement

China
Home Piaţa auto Analize de piață UE ar trebui să impună de tarife de până la 50% pentru a împiedica importul vehiculelor electrice din China. Raport

UE ar trebui să impună de tarife de până la 50% pentru a împiedica importul vehiculelor electrice din China. Raport

Pe măsură ce ancheta antisubvenție împotriva producătorilor chinezi de vehicule electrice (EV) continuă, Uniunea Europeană (UE) ar putea fi nevoită să impună tarife imense asupra mașinilor electrice importate din China pentru a încetini fluxul acestora pe piața europeană, sugerează un nou raport.

Rhodium Group, o companie independentă de cercetare cu sediul central în SUA, a arătat că Uniunea Europeană va impune probabil taxe la import în intervalul 15-30%, după de ancheta antisubvenție va fi finalizată în câteva săptămâni. Potrivit raportului, dacă tarifele ar fi de 30%, acest lucru nu i-ar împiedica pe unii producători chinezi de vehicule electrice să continue să genereze profituri mari cu exporturile lor către UE, datorită subvențiilor guvernamentale de care beneficiază.

Potrivit Rhodium Group, importurile de vehicule electrice din China în UE au crescut de la 1,6 miliarde de dolari la 11,5 miliarde de dolari în 2023.

Pe de altă parte, vehiculele electrice produse în China să aibă o pondere 25% în vânzările de vehicule electrice noi în Europa în 2024, potrivit organizației Transport & Mediu (T&E). Aproximativ 20% din toate vehiculele electrice vândute în Europa în 2023 au fost fabricate în China (aproximativ 300.000 de unități). Tesla a reprezentat 28% din vânzările producătorilor din China, datorită Shanghai Gigafactory 3, cu o capacitate anuală de producție de 950.000 de unități. Dacia s-a plasat pe locul doi, cu 20%.

Mărcile chineze au ocupat 7,9% din piața europeană de vehicule electrice în 2023, în primul rând datorită BYD, cel mai mare producător chinez de vehicule electrice și principalul rival al Tesla. BYD și alte mărci chineze au avantajul unui lanț de aprovizionare mai puternic, în special în cazul bateriilor, pe piața cărora domină compania chineză CATL. Fiind cel mai mare producător de baterii din lume, CATL plănuiește să construiască două gigafabrici în Europa până în 2030, în Ungaria și, respectiv, în Germania.

T&E a remarcat că avansul tarifelor atât pentru vehiculele electrice chinezești, cât și pentru bateriile importate ar ajuta UE pe termen scurt. Un tarif de 25% la mașinile electrice importate ar fi mai potrivit. Tariful actual pentru vehiculele electrice din China este de 10%.

Cu toate acestea, chiar dacă ar fi impuse tarife de aproximativ 25-30% la importul vehiculelor electrice din China, giganți chinezi, precum BYD, nu vor fi împiedicați să genereze profituri mari, potrivit Rhodium Group.

Profiturile BYD sunt mult mai mari în Europa decât în China, iar calculele au arătat că și o taxă de 30% ar permite brandului o marjă în UE de 15% (4.700 de euro), comparativ cu profiturile sale din China. În cele din urmă, Rhodium Group a remarcat că exporturile către Europa vor fi în continuare foarte profitabile.

În raportul său publicat săptămâna trecută, Curtea de Conturi Europeană (ECA) a avertizat că atingerea obiectivelor de mediu pentru 2035 ar fi în pericol dacă prețurile vehiculelor electrice nu scad în Europa. Raportul spunea că nesatisfacerea cererii din producția locală ar însemna importarea mai multor vehicule electrice din SUA și China.

Concurența crescută pe piața globală a vehiculelor electrice este de așteptat să prelungească scăderile de preț. China s-a plâns de ancheta UE și a arătat că mulți producători auto europeni sunt împotriva acesteia.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Restart pentru Autostrada Brașov – Bacău. Consitrans va finaliza Studiul de Fezabilitate

Flotă de 10 hibride plug-in, prin Rabla Plus, pentru Administrația Fondului pentru Mediu

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

electrice
Analize de piață

Majoritatea șoferilor de mașini electrice se declară mulțumiți de experiența de încărcare. Studiu Roland Berger

România își îmbunătățește performanța în ceea ce privește mobilitatea electrică, înregistrând un...

Jocurile Olimpice
Analize de piață

Mega-flotă electrificată pentru Jocurile Olimpice și Paralimpice de la Paris. ToyotaMotor este partener exclusiv

Prin intermediul Comitetului de Organizare a Jocurilor Olimpice și Paralimpice (COJOP) de...

motorizare
Analize de piață

România are în continuare a doua cea mai mică rată de motorizare din UE

Pe șoselele din UE circulau, în 2022, aproximativ 253 de milioane de...

Înmatriculările de autoturisme noi
Analize de piață

Înmatriculările de autoturisme noi, în România, au crescut cu 12,03%

Înmatriculările de autoturisme noi, în România, au crescut cu 12,03%, în primele...