Advertisement

Prut
Home Infrastructură Trei oferte pentru construcția primului pod la nivel de autostradă peste Prut

Trei oferte pentru construcția primului pod la nivel de autostradă peste Prut

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit 3 oferte pentru construcția primului pod la nivel de autostradă peste Prut, Ungheni (Ro) – Ungheni (Republica Moldova), pod care face parte din proiectul Autostrăzii A8 Târgu Mureș – Iași – Ungheni și care va avea și un punct de trecere a frontierei, a anunțat Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Ofertele pentru construcția podului peste Prut au fost depuse de:

  1. Asocierea Automagistral Pivden – SC Perfect Consult Europe
  2. Ness Proiect Europe
  3. Comsales Grup

Principalele caracteristici ale viitorului pod peste Prut de la Ungheni sunt:

  • lungimea podului nou peste Prut – 261,20 m
  • 2 benzi pe sens + trotuare
  • lățimea podului nou (Etapa I) – 13 m + (Etapa II) – 11,25 m
  • lățimea părții carosabile – 8 m
  • lungime traseu – 1 km
  • lățimea părții carosabile a drumului de legătură – 4 x 3,75 m
  • punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari,
    autoturisme și spații închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor

Durata contractului va fi de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, în valoare de peste 156 milioane lei, fără TVA, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei CEF.

Podul peste Prut de la Ungheni va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

”Reamintesc faptul că am reabilitat deja primul pod peste Prut după Revoluție, Galați (RO) – Giurgiulești (Republica Moldova) și am demarat procedurile și pentru reabilitarea podurilor: Albița (RO) – Leușeni (Republica Moldova) – lucrările presupun demolarea podului vechi și reconstrucție pod nou pe 4 benzi; Sculeni (RO) – Sculeni (Republica Moldova) și Oancea (RO) – Cahul (Republica Moldova)”, a precizat Ionel Scrioșteanu.

Potrivit acestuia, se află în procedură de licitație construcția a încă 4 noi poduri peste Prut, al căror termen de depunere a ofertelor este data de 29 februarie:

  • Pod Stanca (RO) – Costești (Republica Moldova)
  • Pod Bumbata (RO) – Leova (Republica Moldova)
  • Pod Fălciu (RO) – Leca (Republica Moldova)
  • Pod Răducăneni (RO) – Bărboieni (Republica Moldova).

 

 

CITEȘTE ȘI:

ANAF: Antifrauda a identificat un prejudiciu de peste 9,7 milioane de lei în domeniul ride-sharing

Coaliția pentru Siguranță Rutieră: În România se înregistrează, anual, peste 400.000 de accidente

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

București - Giurgiu
Infrastructură

Două variante pentru punctul de plecare al drumului de mare viteză București – Giurgiu

Autostrada București – Alexandria (A6) cu profil prevăzut de 3 benzi pe...

Arad-Oradea
Infrastructură

7 oferte pentru construcţia primului lot al Drumului Expres Arad-Oradea

Şapte oferte au fost depuse pentru construcţia primului lot al Drumului Expres...

Pietroasele
Infrastructură

Autostrada A7, tronsonul Pietroasele – Buzău. Traficul de pe DN 2 va fi deviat pentru construcția pasajului

Constructorul tronsonului Pietroasele – Buzău, parte din Autostrada A7 Moldova, a început...

Curtea de Argeș - Pitești
Infrastructură

Autostrada Sibiu – Pitești. Lotul Curtea de Argeș – Pitești ar putea fi deschis în 2024

Circulația pe Lotul 5, Curtea de Argeș – Pitești, parte din Autostrada...