Transportul public operat de STB S.A. în municipiul Bucureşti şi jud. Ilfov riscă să fie sistat de la jumătatea lunii martie, odată cu încetarea Contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de călători încheiat între Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov şi STB. Contractul a fost prelungit deja de doua ori, iar a treia oara nu se mai poate din punct de vedere legal.
”În calitate de preşedinte al Comisiei de transport şi mobilitate urbană din cadrul Consiliului General al Municipiului Bucureşti, doresc să trag un semnal de alarmă în privinţa unei situaţii grave ce poate afecta viaţa a sute de mii de locuitori ai regiunii Bucureşti-Ilfov. În fapt, transportul public operat de STB S.A. pe raza Municipiului Bucureşti şi a Judeţului Ilfov riscă să fie sistat, cauzând astfel imposibilitatea cetăţenilor de a utiliza serviciul de transport public de la şi către punctele lor de interes, aglomerarea şi blocarea traficului pe principalele artere de circulaţie şi creşterea nivelului de poluare”, a precizat Florin Melciu, preşedintele Comisiei de transport şi mobilitate urbană din cadrul Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
Acesta a explicat că, în data de 16 martie, urmează să înceteze Contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de călători cu nr. 01/17.09.2018, încheiat între Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov şi STB S.A., în temeiul căruia serviciul de transport public este asigurat pe raza unităţilor administrativ-teritoriale (Municipiul Bucureşti şi UAT- urile din Judeţul Ilfov).
”Deşi contractul a fost prelungit de 2 ori, câte 90 de zile, între 18.09.2020 – 17.12.2020 şi 17.12.2020 – 16.03.2021, acesta nu mai poate fi prelungit întrucât prevederile legale nu permit acest lucru. Ne aflăm într-o situaţie fără precedent, iar efectele acesteia pot duce la un real blocaj public. Bucureştiul riscă să fie paralizat, iar ca soluţie de avarie s-ar putea reintroduce transportul de tip maxi-taxi, un tip de transport pentru care traseele nu sunt optimizate, orarul de circulaţie este dictat de cerere – şoferii acestora aşteptând ca maşinile să se încarce şi abia apoi să plece, efectuarea îmbarcării sau debarcării pasagerilor se face într-un mod haotic, în sensul că aceştia se îmbarcă şi se debarcă acolo unde le este mai comod, punând astfel în pericol propriile vieţi sau a altora”, a mai arătat Florin Melciu.
Potrivit acestuia, pentru ca viitorul contract să intre în vigoare, este necesar avizul Consiliului Concurenţei și, ulterior, aprobarea acestuia de către consiliile locale ale Municipiului Bucureşti şi U.A.T.-urilor din Ilfov.
CITEȘTE ȘI:
Peste 95% din poliţele de asigurare intermediate de brokeri sunt în format digital
Programele IMM Invest și IMM Leasing vor continua și în 2021
Comentați?